Eindejaarsshoppen in Eindhoven


IMG_20151211_143600Eindhoven
ontwikkelde zich van een industriestad tot een aantrekkelijk en hip designcentrum. Het vertrek van Philips leverde veel leegstaande industriële ruimtes op die een nieuwe invulling kregen.

Eindhoven is een broedplaats voor creatief talent. Het is dé designstad van Nederland met de internationaal gerenommeerde Design Academie en de Dutch Design Week. Ook het bekende lichtfestival Glow schijnt de moeite waard te zijn!

Vorige keer in Eindhoven bezocht ik samen met mijn vriendin uit Nederland het mooie Abbemuseum. Deze keer zouden we er een echte shoppingtrip van maken; de uitverkoop was er immers al begonnen…

Eerst gingen we naar De Bijenkorf die al helemaal in kerststemming baadde. Ook stond er een mooie piano met de uitnodiging “play me I’m yours” waarop de liefhebbers een deuntje mochten spelen. Verder waren er ook verschillende nieuwe merken. Vooral Jigsaw trok mijn aandacht. Het was voor mij een totaal nieuw label! Dit mooie Britse merk is opgericht in 1972 door John Robinson. Lunchen deden we op de bovenverdieping in De Bijenkorf: gewoon een broodje, maar wel heel lekker! Het valt mij iedere keer op hoe vriendelijk het personeel er altijd is!

De Bijenkorf, Piazza 1 

 

Na onze lunch trokken we verder de stad in. We bezochten de allereerste winkel van Hallhuber in Nederland. Het is een mooi, groot pand van 220 m² met twee verdiepingen. Josef Hallhuber richtte zijn bedrijf in 1977 op in München. Het merk heeft voor de modebewuste vrouw een elegante en trendy outfit voor elke gelegenheid. De collectie wordt ook aangevuld met accessoires en schoenen aan betaalbare prijzen.

Hallhuber, Demer 17

 

Iedere keer dat ik naar Nederland ga, breng ik een bezoekje aan Vanilia, mijn lievelingslabel bij onze noorderburen!  Ook deze keer ben ik niet met lege handen naar huis gegaan. Ik heb er een mooi blauw jurkje gekocht (maar spijtig genoeg niet in uitverkoop).

Vanilia, Kleine Berg 28

 

Heel blij waren we toen we de winkel Kiko Milano – opgericht in 1997 door Percassi – ontdekten. Kiko is een bekend Italiaans make-up merk. Ze verkopen kwalitatief zeer goede producten met een luxueuze uitstraling voor een zachte prijs.  Je vindt er zowel huidverzorging, make-up als accessoires.

IMG_20151212_141602

Kiko Milano, Demer 41

 

Om af te sluiten hadden we nog zin in een koffietje. We belandden bij Happy Italy, een Italiaanse zaak waar veel jongeren pizza kwamen eten. Het was een mooi industrieel pand – zoals er verschillende zijn in Eindhoven. De koffie was er lekker net als de chocoladetaart!

Happy Italy, Catharinaplein 25

Ik ga altijd heel graag naar Eindhoven. Het industriële karakter van de stad bevalt mij wel.    Volgende keer wil ik toch het Philips museum eens bezoeken!

 

4 thoughts on “Eindejaarsshoppen in Eindhoven

  1. Mrs. Brubeck schreef:

    Ik heb de indruk dat je een andere stad bezocht hebt dan ik, k vond er niks aan 😦
    Aangezien we dicht bij de Nederlandse grens wonen vertoeven we liever bij onze noorderburen, we zijn grote fan van Breda en vooral Den Bosch… Heerlijke stad!
    🙂

    Like

  2. […] had met mijn vriendin Diana afgesproken in Eindhoven. Het is een stad waar we niet zo vaak naartoe trekken, maar die me telkens weer ontzettend bevalt! Nadat we de auto (gratis) geparkeerd […]

    Like

Geef een reactie

