Boeken die klaarliggen om te lezen

 

IMG_20151210_142835

Eigenlijk ben ik niet zo een boekenlezer, toch niet als het om fictie gaat. Non-fictie daarentegen is wel mijn ding. Ik wil van lezen altijd iets opsteken! Op dit moment liggen er bij mij een aantal boeken klaar om gelezen te worden. Ik zet ze even op een rijtje.

 

IMG_20151210_142338

  1. Fabulous 50 – Lien Degol

Lien laat samen met haar vriendinnen zien dat het leven op je 50e nog heel boeiend kan zijn; “the best is yet to come” zegt zij.  Als styliste wil ik dit boek zeker lezen!  Zelf geef ik de workshop “Stijladvies voor 45+” en ik ben nieuwsgierig of Lien mij nog een aantal nieuwe dingen kan bijbrengen.

  1. De mooie voedselmachine – de charme van je darmen – Giulia Enders

“Darm mit charme” werd geschreven door de Duitse studente gastro-enterologie aan de Goethe universiteit in Frankfurt Giulia Enders. Het werd uitgegeven in maart 2014 en in juli 2014 waren er reeds 500.000 stuks verkocht. Daarna werd het ook in verschillende andere landen op de markt gebracht. Deze bestseller, die naar het schijnt heel vlot geschreven is, vertelt  hoe je darmen werken.

  1. Opgeruimd – Marie Kondo

De hype van het moment is minimaliseren, opruimen of hoe je het ook wilt noemen. Een groot deel van de wereldbevolking is echt in de ban van Marie Kondo. Ik vind opruimen echt niet leuk. Wat moet ik van het boek verwachten? Eigenlijk weet ik het niet … Een aantal tips om op te ruimen???

 

IMG_20151210_142651

  1. Puur eten dat je gelukkig maakt – Pascale Naessens

Ik ben fan van Pascale Naessens! Ze is op dit moment de best verkopende culinaire auteur van België. Op de boekenbeurs in november zat de zaal waar ze een lezing gaf afgeladen vol. De meeste recepten die ik reeds uitprobeerde zijn mij erg goed bevallen. Bovendien zijn haar recepten zeer gemakkelijk en hoef je er geen uren voor in de keuken te staan. Je hebt ook niet veel of geen speciale ingrediënten nodig.

  1. Puur natuurlijk vrouw – Anntje Peeters

Dit boek moet ik dringend lezen! In januari start bij Femma immers het nieuwe werkjaar! De workshop “Puur natuurlijk vrouw” – die ook ik ga geven – is op dit boek gebaseerd. Ik heb het al eens doorbladerd en het lijkt me een heel interessant boek.

  1. Me-time – Martine Prenen

Martine Prenen is gezondheidscoach. Ze heeft dit boek geschreven voor de drukbezette vrouw. Het is een boek boordevol tips en tricks om meer tijd voor jezelf over te houden: ME-TIME! Ik heb dit boek op de boekenbeurs leren kennen.

Binnenkort horen jullie wat ik van deze boeken vond!

Hebben jullie ook altijd een stapeltje klaar liggen om te lezen?

 

6 thoughts on “Boeken die klaarliggen om te lezen

  1. Mrs. Brubeck schreef:

    Ha, heb gisteren ook net deel 2 van Pascale gekocht… Voorgerecht voor Kerst beslist 🙂
    Fijne feestdagen!

    Like

  2. Zelf de voedselmachine gelezen. Heel interessant als je met gezond eten bezig bent.
    Geeft je een kijk op je eten op een heel ander vlak.

    Liked by 1 persoon

  3. Hilde schreef:

    4 van de 6 boeken uit dit lijstje heb ik ook gelezen, en ‘Puur natuurlijk vrouw’ en ‘Puur eten 2’ meteen gekocht en er al eea uit klaargemaakt. ‘Opgeruimd’ van Marie Kondo viel wat tegen, vond ik persoonlijk. Maar ook ‘Me time’ sprak me zeker aan. Interessant!

    Like

Geef een reactie

