Cannes: de stad waarvan ik meer had verwacht

Tijdens ons verblijf aan de Côte d’Azur bekeken we iedere avond op internet wat we de dag erna gingen doen. En elke dag was het weer moeilijk om er bij iedere stad een aantal dingen uit te kiezen. In Cannes was ik nog nooit geweest en ik keek er ontzettend naar uit! Groot was mijn verbazing toen bleek dat er eigenlijk niet zo veel te zien was.

Het filmfestival van Cannes, dat ieder jaar in mei wordt gehouden, is een van de belangrijkste evenementen van de stad. Sinds 1946 vindt het plaats in het Palais des Festivals en des Congrès, gelegen aan het begin van de Croisette. Er worden geleide bezoeken georganiseerd, maar toen wij er waren was dat niet mogelijk. Spijtig!

Dan maar handjes kijken …

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

en een wandeling over de Croisette, de strandboulevard met zijn fantastische hotels en mooie stranden

DSC_0138

De dag dat wij Cannes bezochten vond het Yachting Festival plaats. Je kon er de meest luxueuze zeilboten bewonderen.

Na de middag maakten we een wandeling naar de Notre-Dame de l’Esperance, de gotische kerk uit de 16e eeuw. Een mooie kerk met bovenal een spectaculair uitzicht! We passeerden bovendien langs het prachtige busstation.

Voor mij viel Cannes eigenlijk een beetje tegen. Het was de stad die mij het minst kon bekoren van de vijf die we bezochten in Nice en omgeving.

Volgende keer verslag over het laatste stadje: het schilderachtige Saint-Paul-de-Vence.

Hebben jullie Cannes ooit bezocht? Wat vonden jullie ervan?

6 thoughts on “Cannes: de stad waarvan ik meer had verwacht

  1. Mrs. Brubeck schreef:

    Nog nooit… Na je verslag mss ook niet in de toekomst 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Emmy van Egteren schreef:

    Het hangt er van af wat je zoekt, ik vind de kleine winkelstraatjes achter de croisette erg leuk en ook vanuit de haven omhoog met de trappen waarlangs alle restaurantjes liggen. Wij vonden Cannes vooral leuk in de avonduren.

    Liked by 1 persoon

  3. Falderie schreef:

    Ik was erbij! 🙂
    En hoewel het er prachtig is (die zee! dat strand! – maar dat heb je in de andere badsteden daar ook…), had ik er ook wel meer van verwacht.

    Liked by 1 persoon

  4. […] vlakbij Nice. We hadden ook een wagen gehuurd en iedere dag bezochten we een andere stad. Cannes, Antibes, Grasse, Nice, Monaco en Saint-Paul-de-Vence werden één voor één verkend. Al die […]

    Like

  5. […] het feit dat Cannes ons vorig jaar niet echt wist te bekoren, wilden we de stad toch een tweede kans geven. Daarom had ik een geleid […]

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

