Mijn leven als styliste

#1 masterclass: Personal Style & Movement

IMG_20160123_142841.2

Als kleur-, stijl- en imagoconsulente/styliste wil ik jullie graag meer vertellen over mijn opleidingen en werk. Vorige week heb ik een interessante masterclass gevolgd en daarover gaat deze blogpost.

Zeker in de stylingwereld is het noodzakelijk om bij te blijven. Daarom volg ik regelmatig bijscholingen en lees ik heel wat over lifestyle. Dinsdag stond de Masterclass Personal Style en Movement op het programma. Deze opleidingsdag vond plaats bij Scoop in Antwerpen en werd gegeven door Karin en Nanno van Stylisten Te Huur. Sinds vorig jaar maak ik deel uit van hun team.

De ganse dag zou draaien rond uiterlijke communicatie. De belangrijkste regel bij Stylisten Te Huur gaat over de authenticiteit van de persoon; het innerlijke van iemand moet altijd in harmonie zijn met het uiterlijk!

Iedere mens heeft een eigen stijlpersoonlijkheid: klassiek, romantisch, naturelle, streetwise, creatief of flamboyant. Het is niet altijd evident om deze te bepalen. Het komt er vooral op aan goed te kijken, te luisteren en wat tussen de lijntjes te lezen…  Vroeger keek ik vooral naar de kledij en de accessoires. Een tijdje later leerde ik dat het gelaat ook veel verraadt over de stijlpersoonlijkheid. Tijdens deze masterclass ontdekte ik bovendien dat door te kijken naar hoe iemand loopt, gesticuleert en praat je ook ontzettend veel over die persoon te weten kan komen. Het is heel interessant om te kijken naar de manier van stappen; iedereen beweegt totaal anders! We kwamen dinsdag tot de conclusie dat je aan iemand kan zien welke kledingstijl men heeft zonder te letten op de kledij, gewoon door haar/zijn bewegingen te observeren!!!

Dank je wel Karin en Nanno voor de nieuwe inzichten,                                                                   Inge voor de hartelijke ontvangst,                                                                                           mijn collega-cursisten voor het aangename contact                                                                       en natuurlijk ook de modellen!

Geef een reactie

