10 modetrends voor lente en zomer

De lente staat voor de deur en de voorjaarscollecties hangen in de winkels. Daarom heb ik de belangrijkste trends voor het nieuwe seizoen even op een rijtje gezet. Misschien kan onderstaand lijstje jou wel inspireren. Haal de trends eruit die het beste bij jou en je persoonlijkheid passen!

  1. Strepen – zowel horizontaal, verticaal als diagonaal en zowel dikke als dunne lijnen
  2. Plissé of smalle plooien – zeker voor lange rokken, maar ook in jurken en tops; ze geven een vloeiende, chique touch aan je outfit
  3. Wit – na een jaar van oorlog, terrorisme en vluchtelingenproblemen grijpen ontwerpers terug naar wit, als teken van hoop en een nieuw begin
  4. Blote schouders – kan ook door middel van cuts out, maar opgepast als je brede schouders hebt!
  5. Bell sleeves of klokmouwen – met mouwen die wijder zijn onderaan zullen je armen smaller lijken
  6. Glanzende kleding en pailletten – draag deze ter hoogte van je pluspunten, niet op die plaatsen waar je de aandacht wil van afleiden
  7. Print op print – zowel bloem op bloem, als streep op streep en zelfs bloem op streep, dus ga je gang en mix en match!
  8. Blauwe jeans – uiteraard zowel de broek, maar er zijn ook heel veel jeansjurkjes
  9. Bomber jack – wordt het mooist gecombineerd met een strakke broek of rok
  10. Nachtkledij – de kledij die we gewoonlijk in de slaapkamer dragen, komt op straat

In ieder geval ga ik voor de strepen! Wit vind ik in het zomerseizoen heel mooi en als ik een lange plissérok vind, koop ik die waarschijnlijk ook.

En jij, wat zijn jouw must-haves voor het voorjaar?

Kijk misschien ook eens voor inspiratie op mijn Pinterestbord!

 

9 thoughts on “10 modetrends voor lente en zomer

  1. Mrs. Brubeck schreef:

    De strepen… Nee… Daar houd ik niet van..

    Like

  2. Falderie schreef:

    ik ga voor de strepen! al hou ik nog meer van bollekes 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. ABC_Blogging schreef:

    Strepen, print op print en glitters en pailletten zijn mijn favorieten! Al vind ik print op print zelf nog een beetje eng haha.. Slaapkleding op straat vind ik echt verschrikkelijk overigens 😂

    Liked by 1 persoon

  4. […] maart schreef ik een blogpost over de modetrends voor de lente en de zomer van 2016. Strepen waren “in”, zowel horizontale, […]

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

