Mijn leven als styliste : mijn eerste fotoshoot!

foto5

Eind vorig jaar had Karin van Stylisten Te Huur me gevraagd of ik de styling wilde verzorgen tijdens de fotoshoots voor de moodboards. Ik had dat nog nooit gedaan en vond het een leuke uitdaging!

Eerst moesten we op zoek naar winkels in Antwerpen die hun kledij en winkel beschikbaar wilden stellen voor onze shoots. Daarna startte de zoektocht naar modellen, wat goed vorderde dankzij Karin haar uitgebreide netwerk. Vermits Nanno professioneel fotograaf is en ik styliste ben, was dat al geregeld! Alles werd natuurlijk gesuperviseerd door Karin.

De eerste fotoshoot vond plaats bij Belle Boudoir, een “In-House Boutique” in de Anselmostraat. De winkel is geopend op vrijdag en zaterdag, maar als je een afspraak maakt kan je er ook op een andere dag terecht. Je vindt er kledij en accessoires van Belgische ontwerpers die kwaliteit en vakmanschap uitstralen. We gebruikten de kledij van Jo Devisscher en de accessoires die er aanwezig waren. Onze modellen waren de zaakvoerster die als creatieve stijlpersoonlijkheid in beeld werd gebracht en Analine die in flamboyante kledij gefotografeerd werd. Ook Nanno ging op de foto, want sinds kort is er bij Belle Boudoir ook een beperkte herencollectie beschikbaar!

De tweede shoot vond plaats bij Dstrezzed in de Kammenstraat. Een hippe winkel die ik nog niet kende en waar je als man tevens bij een kapper-barbier terecht kan. Je vindt er stijlvolle en stoere looks, een mix tussen casual en luxueuze items. Hier stonden de mannen in the picture! Er waren drie modellen voorzien: Gio van Dstrezzed, zijn collega-kapper en nog een collega uit een andere winkel. Helaas konden we alleen op Gio rekenen. De kapper had de ene klant na de andere waardoor hij zich jammer genoeg voor ons niet kon vrijmaken, en ook de collega-verkoper liet weten dat hij niet kon komen. Dus één model in plaats van drie! Problemen…  opnieuw werd Nanno ingeschakeld! Gio ging nog even naar de zaak aan de overkant zien of die verkoper ons niet uit de nood kon helpen, maar helaas stond ook hij alleen in de winkel. Plots diende er zich toch nog een model aan; een klant van de kapper wilde ons uit de nood helpen, iemand die nooit gedacht had toen hij ’s morgens vertrok dat hij model zou zijn!

De derde fotoshoot vond plaats bij Hallhuber in de Huidevettersstraat. Naast kledij hebben ze ook accessoires, handtassen en schoenen om zo de klanten een volledige look te kunnen aanbieden. Hallhuber gaat voor stijlvolle trendy looks met oog voor detail tegen een betaalbare prijs. Vorige week was ik er al eens langsgegaan om naar de kledij te kijken. Op voorhand had ik ook naar de maat  en stijlpersoonlijkheid van de modellen geïnformeerd. Verder had ik hen ook gevraagd om hun make-up en kapsel te doen zoals ze dat gewoonlijk doen. We willen immers gewone vrouwen op de moodboards tonen en geen modellen.  Mervi werd gefotografeerd als streetwise en tijdloos chique en Malika werd gestyled in romantische en naturelle outfits!

In de eerste plaats wil ik Karin en Nanno bedanken voor de kans die ze mij gaven en het vertrouwen dat ze in mij stellen, verder Belle Boudoir, Dstrezzed en Hallhuber om hun kledij en winkel ter beschikking te stellen en uiteraard al onze modellen – Belle, Analine, Gio, het onbekende gastmodel, Mervi en Malika – want zonder hen zou de fotoshoot niet mogelijk geweest zijn!

 

4 thoughts on “Mijn leven als styliste : mijn eerste fotoshoot!

  1. Falderie schreef:

    Wat een lieve klant! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Karin schreef:

    Dat was zeker een heel bijzondere klant!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

