De Mol

Tv kijken

De Mol houdt ook ons al enkele weken in de ban! Vaak nemen we programma’s op en bekijken die dan later, maar met De Mol kan dat niet. Het is een programma dat enorm leeft onder de mensen… Als je op internet gaat, zie je onmiddellijk wie er naar huis is en dan is de pret eraf. Onmiddellijk kijken is dus de boodschap!

Ik was heel blij dat na een pauze van 13 jaar het programma terug op televisie kwam! In het verleden konden we er hier in Vlaanderen al drie keer van genieten. De eerste keer was in 1999. De tweede reeks werd zelfs bekroond met de Gouden Roos van Montreux – de eerste keer dat een Belgisch programma die onderscheiding behaalde!

argentina-653062_960_720Het programma werd bedacht door Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove. Oorspronkelijk werden er twee reeksen gemaakt – wat naar het schijnt gebruikelijk is bij Woestijnvis – maar door het succes kwam er een derde seizoen en nu dus zelfs een vierde die zich in Argentinië afspeelt. Het concept werd bovendien aan verschillende landen verkocht!

Er is ook een “Molboekje” te koop waarin je alle belangrijke zaken per aflevering kan noteren om zo niets te vergeten bij je zoektocht naar De Mol. Daarnaast staat er ook heel wat informatie in over het programma.

Even terug naar het spel. Ondertussen blijven er nog vier kandidaten over voor twee vragen:       “wie is De Mol?” en “wie zal de winnaar worden?” Na de eerste aflevering was ik er zeker van dat Cathy De Mol was, vanaf de tweede aflevering verdacht ik Hanne omdat Cathy mij te evident leek. Hanne leek bovendien een doodbrave eerlijke meid. Sinds vorige week twijfel ik echter opnieuw tussen die twee vrouwen. Waarom? Ik zou het echt niet weten, buikgevoel noemen ze dat! Het programma is fantastisch gemaakt: voor iedere kandidaat kan je molverschillende redenen bedenken waarom hij wél De Mol zou zijn en evenveel waarom hij dat zeker niet zou zijn. Vandaar dat ik mijn buikgevoel volg… en ik heb een lichte voorkeur voor Hanne. En dan nog die andere vraag: wie wint De Mol? Het verbaast me dat daar eigenlijk niet over gesproken wordt. Ik denk dat Stijn dit jaar de winnaar zal zijn. Voilà, dat is mijn prognose. Ik ben benieuwd en kijk alvast uit naar maandag!

Wie denken jullie dat De Mol is?

8 thoughts on “De Mol

  1. Mrs. Brubeck schreef:

    Hanne!!! Alhoewel … 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. SoBeautyWomen schreef:

    Leuk, ik wist helemaal niet België dit programma ook heeft 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Falderie schreef:

    Haha ik durf er geen uitspraken meer over doen. Ik zat er al zo vaak naast… 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Aspasiaa schreef:

    Ik denk dat het Cathy is, al van in het begin. 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. […] we op maandag aan het scherm gekluisterd om de zoektocht naar de Mol te volgen. Hoewel ik in een vorige post vertelde dat ik dacht dat Hanne de Mol zou zijn, vond ik dat er voor elk van de drie kandidaten […]

    Like

Geef een reactie

