Wat een week…

Mijn grieperige toestand van vorige week was goed verbeterd en bovendien was er op maandagavond de ontknoping van De Mol. Het beloofde een fijne week te worden…

Weken waren we op maandag aan het scherm gekluisterd om de zoektocht naar de Mol te volgen. Hoewel ik in een vorige post vertelde dat ik dacht dat Hanne de Mol zou zijn, vond ik dat er voor elk van de drie kandidaten genoeg redenen waren waarom ze wél de Mol zouden zijn of net niet. Het programma steekt immers super-goed in elkaar! Gilles was naar mijn mening een fantastische Mol en Cathy een terechte winnares.

terreur brussel

Dinsdag was een zwarte dag: aanslagen op onze nationale luchthaven en in een Brussels metrostation. Er vielen ontzettend veel slachtoffers. Zoals Falderie al aangaf, wordt het rijtje van aanslagen steeds langer. Nieuwsberichten werden de ganse dag uitgezonden en gevolgd door velen. Het is vooral angst die terroristen willen zaaien en dat mogen we hen niet gunnen! Wat me in deze verschrikkelijke tijden opvalt, is de solidariteit tussen de mensen (twitter: #ikwilhelpen), het samenhorigheidsgevoel en hoe mensen uit andere landen met ons meeleven. We zagen de Belgische vlag op verschillende plaatsen in de ganse wereld: op de Eiffeltoren in Parijs, de Brandenburger Tor in Berlijn en zelfs op de Burj Khalifa in Dubai. Een initiatief van Hilde om tijdens de dagen van nationale rouw niets te publiceren vond ik een goed idee.

Verder was er nog de verhuis van mijn mama…. Ze is ondertussen al een heel eind in de 80 en is van haar grote appartement naar een serviceflat verhuisd. Het is voor haar een grote verandering. Ondanks het feit dat ze nog een kwieke dame is – en ze meer weg is dan thuis – is het voor haar een heel moeilijke stap. Buiten het emotionele is er ook nog de praktische kant. Het ganse appartement moet leeg gemaakt worden en wat mensen van die leeftijd allemaal bijeengesprokkeld hebben… Vermits ik enige dochter ben, komt het meeste bij mij terecht.

En dan mijn verkoudheid weer, die stak terug flink de kop op. Zo erg dat ik toch maar besloot om naar de dokter te gaan. Een virus heeft me blijkbaar flink te pakken. Ik troost me met de gedachte dat volgende week alleen maar beter kan worden….

4 thoughts on “Wat een week…

  1. Hilde schreef:

    Mooi, zo’n weekoverzicht :-). Ik hoop dat je verkoudheid snel mag beteren. En wens je ook goede moed voor de veranderingen bij je mama. Het doet me ook goed als ik zie dat alle mensen in deze omstandigheden samen solidair zijn (en…dank je…). Het positieve trekt het positieve aan. Daar blijf ik in geloven.

    Liked by 1 persoon

  2. dirk1heidi schreef:

    Ik hoop dat je al onder tussen aan de beterhand bent.
    Inderdaad, ik kan nog steeds niet geloven dat het in ons mooi landje gebeurde.
    Heb der geen woorden voor

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

