Eucerin Even Brighter Dagcrème

IMG_20160410_102937

Het voorbije jaar leerde ik weer heel wat nieuwe producten kennen via de maandelijkse Deautybox. Vandaag laat ik jullie kennismaken met een product dat mij zeer aangenaam verrast heeft: Eucerin Even Brighter Dagcrème. Ik ontdekte deze in de Deautybox van mei 2015 en testte hem vorige zomer uit. Ondertussen heeft hij een vaste plaats ingenomen in mijn zomers verzorgingsritueel.

“Blootstelling aan UV-straling, hormonale invloeden en stress kunnen resulteren in hyperpigmentatie (een overproductie van melanine in de huid). Van het Eucerin EVEN BRIGHTER-assortiment is wetenschappelijk bewezen dat het pigmentvlekken vermindert binnen vier tot twaalf weken. Bij regelmatig gebruik wordt de huidteint egaler en stralender.” (bron: Eucerin)

Pigmentvlekken ontstaan bij mij door blootstelling aan UV-stralen. Jaren geleden was meer dan de helft van mijn gezicht na de zomer bedekt met melasma of zwangerschapsmasker (ook al was ik helemaal niet zwanger!). In de winter heb ik er uiteraard geen last van, maar in de zomer is het wel heel erg oppassen geblazen. Jaren geleden ben ik zelfs eens een ganse zomer uit de zon gebleven, maar dat heb ik er niet meer voor over. Ik heb een aantal hardnekkige pigmentvlekjes die niet meer verdwijnen. In de lente moet ik dus op tijd beginnen smeren om niet opnieuw melasma of nieuwe pigmentvlekken te krijgen. Ik heb jaren geleden verschillende producten geprobeerd zowel uit de parfumerie als op voorschrift van de dermatoloog. Spijtig genoeg werkte er eigenlijk niet veel. Op een gegeven moment maakte ik kennis met de producten van La Mer. Hun serum tegen hyperpigmentatie werkt heel goed, maar er hangt wel een serieus prijskaartje aan.

Ik was echt benieuw naar dit product van Eucerin. Het is een dagcrème met een goede zonnebeschermingsfactor (SPF 30) en voorkomt dus schade door de zon (hyperpigmentatie en huidveroudering). Belangrijk is wel om te starten bij de eerste zonnestralen! Ik heb vorige zomer geen nieuwe pigmentvlekken gekregen. Deze dagcrème is bovendien niet comedogeen (wat voor mij heel belangrijk is want anders krijg ik puistjes!). Eucerin Even Brighter heeft een heel aangename textuur en smeert gemakkelijk uit. Hij voelt niet vet aan, maar voedt mijn huid toch voldoende en is bovendien heel betaalbaar!

Het enige minpuntje vind ik het feit dat het een potje is in plaats van een flacon met een pompje. Dit is minder hygiënisch en bovendien komen zo de werkzame stoffen in contact met licht en lucht, wat niet ideaal is. Ik gebruik zelf een spateltje om de crème uit het potje te nemen en dat spoel ik dan iedere keer af.

De pigmentvlekjes die ik in mijn gezicht heb, zijn niet verdwenen of duidelijk verminderd, maar ik ben heel blij dat er door gebruik van deze dagcrème geen andere vlekken verschijnen!

10 thoughts on “Eucerin Even Brighter Dagcrème

  1. Mrs. Brubeck schreef:

    Ik ben gezegend met een makkelijke huid, maar verzorg ze ook goed. De zon heeft geen zichtbaar effect, alleen bruin 🙂
    Meestal gebruik ik nivea, al jaren heel tevreden van… en zolang de mensen mij nog jonger schatten…. 🙂 🙂

    Liked by 2 people

  2. my journey schreef:

    ik heb weinig last van pigmentvlekken, smeer mijn gezicht dagelijks in met Nivea Soft. Heb wel een hele droge huid maar in mijn gezicht is daar niks van te merken.

    Like

  3. Mariska schreef:

    Ben ik de enige die een potje niet zo vervelend vindt? Lijkt me een fijn product verder.

    Liked by 1 persoon

  4. […] in de zomer schakel ik over op de Even Brighter Dagcrème eveneens van Eucerin (waarover ik dit artikel schreef). Dus heel blij […]

    Like

  5. Justina schreef:

    Ik ben 46 , aziatisch huidje, melasma door zwangerschap en pil. Echt niet leuk, ik gebruik al tig jaar Eucerin. Nadat ik alles had geprobeerd zeg maar, lasers, peeling, dure cremes, goedkope cremes.
    AL 8 JAAR gestopt met de pil, Eucerin en Shiseido White Lucency is heilig voor mij.
    Ik heb ze nog, maar 80% minder. Ik ga nu zelf zonder foundation naar buiten. Ik geloof wel dat ze ooit weggaan. Zo niet, ook niet erg. Het stoort mij niet meer. Tot nu toe ben ik zeer tevreden van het product Eucerin

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

