Laura go for it!

Vroeger keken we altijd naar het Songfestival. Sinds de enorme toename van het aantal deelnemende landen, met als gevolg de invoering van halve finales, is het voor mij minder aantrekkelijk geworden. De laatste keer dat ik de liedjeswedstrijd van A tot Z volgde was in 2000, toen de Olsen Brothers wonnen met “Fly on the Wings of Love”.

Ik heb de indruk dat de laatste jaren de populariteit van het Songfestival is afgenomen. Dit jaar is het helemaal anders! De liedjeswedstrijd leeft weer onder de mensen. Is het door de goede prestatie van Loïc Nottet vorig jaar? Of omdat het 30 jaar geleden is dat Sandra Kim voor ons land won met “J’aime la Vie”? Of is het de sprankelende Laura die het België-gevoel weer aanwakkert?

Donderdag heb ik naar het laatste deel van de halve finale gekeken. Ik vond het niveau erbarmelijk, maar ik bleef kijken want wilde Laura Tesoro zien. En wat deed ze dat schitterend! Voor een meisje van 19 stond ze heel zelfzeker op het podium. Ze sprong er echt uit: een knappe verschijning, leuke song, één brok energie en positiviteit!  Ze pakte het publiek helemaal in!

Ik ken Laura nog van in Familie. Daar speelde ze in 2012 immers Charlotte, het liefje van Guido. In 2014 nam ze deel aan The Voice van Vlaanderen en werd ze tweede. En nu vertegenwoordigt ze ons land op het Eurovisiesongfestival.

Vanavond kijk ik voor het eerst in jaren weer naar het Songfestival en Laura krijgt van mij alvast “twelve points”! En jullie, kijken jullie vanavond?

10 thoughts on “Laura go for it!

  1. Falderie schreef:

    Ik hoop ook dat ze veel punten haalt vanavond. Van wat ik al gezien heb, was ze echt een van de betere deelnemers!

    Liked by 1 persoon

  2. SoBeautyWomen schreef:

    Heel veel succes vanavond!

    Liked by 1 persoon

  3. annaberg schreef:

    Geen idee wat het wordt.

    Liked by 1 persoon

  4. my journey schreef:

    Vond je het leuk ?? Heb er weinig van gezien of gehoord dus heb ook geen idee hoe België het gedaan heeft..

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

