De finale van Mijn pop-uprestaurant

VTM heeft ons met “Mijn Pop-uprestaurant”, dat momenteel zijn ontknoping nadert, weer heerlijke televisieweken bezorgd! Donderdag zullen we weten wie deze keer de 100.000 euro wint. Mijn dochter Caroline en ik zijn een tijdje geleden gaan eten bij Strombowli in Kortrijk. Zowel het eten als de bediening waren super! Jullie zullen dus wel weten voor wie wij supporteren…

De jury bestond net als tijdens de twee vorige edities uit Sergio Herman en Sepideh Sedaghatnia, met als derde en nieuwe jurylid Gert Verhulst (en wat kan die man goed eten en ervan genieten 🙂 )!
Nieuw was ook dat er in iedere stad twee pop-uprestaurants naast elkaar stonden en dus rechtstreekse concurrenten van elkaar waren.
Maar dé verrassing van het seizoen was wel de verhuis naar Knokke. De restaurants staan tijdens de finaleweken op het strand, een prachtige locatie! Het is de eerste keer dat de twee finalisten letterlijk naast elkaar liggen.

Het hoogtepunt van dit seizoen vond ik het bezoek van Albert Adrià van El Bulli. Het restaurant van hem en zijn broer Ferran werd vijf keer verkozen tot het beste ter wereld en hij kwam de pop-ups bezoeken. Adrià vond Strombowli het beste, en dat is wel het grootste compliment dat “de vosjes” konden krijgen! Het eten was volgens hem – en ook volgens ons – super en bij het onthaal van de gasten stak Magali met kop en schouders boven Miette en Amanda uit: professioneel, vlot en keurig in het Engels.

Maar de ster van dit seizoen was ongetwijfeld Mama Sara! Iedereen smolt voor de Peruviaanse van Jalapeño Loco! Zij heeft het ongetwijfeld niet gemakkelijk gehad met speelse Willem. Ze moest hem regelmatig de les lezen omdat hij het vaak nogal gemakkelijk nam… We leerden haar kennen als een warme vrouw die heel goed kan koken en met een flinke dosis nieuwsgierigheid!

In de eindstrijd waren ook de Boxy’s nog eens van de partij. Volgens hen mag Jalapeño Loco winnen. Hanne en Jaro, de winnaars van de eerste editie in 2014, en ook “Minion” Sven en Amanda van Kommáti geven de voorkeur aan het Mexicaanse concept.

Ik ben alvast benieuwd naar wat de jury dinsdag gaat zeggen en natuurlijk wie het uiteindelijk haalt!

Voor wie supporteren jullie?

9 thoughts on “De finale van Mijn pop-uprestaurant

  1. Falderie schreef:

    Ik heb toch een lichte voorkeur voor Jalapeño Loco!

    Liked by 1 persoon

  2. Beautypallet schreef:

    Miette & Willem zijn toch mijn favorietjes! 😍

    Liked by 1 persoon

  3. Samaja schreef:

    Ik weet het niet zo goed. Ik vind het zo raar dat Strombowli de hemel werd ingeprezen, maar in de laatste afleveringen iedereen ineens voor Jalapeno Loco kiest. Het lijkt daardoor een beetje opgezet spel, om de wedstrijd spannender te maken.

    Like

    • sandravda schreef:

      Ik vind het ook raar! En moest het van de kijkers afhangen, zou ik het wel kunnen begrijpen want Miette en Willem hebben op social media veel meer volgers en steken daar, naar mijn mening, ook veel meer tijd in.

      Liked by 1 persoon

  4. Hilde schreef:

    Als ik denk aan de laatste afleveringen, vind ik dat vooral Jalapeno Loco erop vooruit is gegaan en mama Sara zit daar ook wel voor iets tussen! Vanavond weer op post :-).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

