Een supermakkelijke en snelle cake

cake 1

Af en toe bak ik eens iets lekkers voor bij de koffie. Omdat ik heel graag cake lust, maak ik regelmatig een “quatre-quarts”. Vroeger had ik geleerd dat je eerst de eieren moest scheiden en ze daarna heel voorzichtig onder de eiwitten moest spatelen. Een aantal jaren geleden ontdekte ik via Piet Huysentruyt dat het ook veel gemakkelijker kon en even lekker…
Hoe? Wel dat leg ik je hieronder even uit!

Wat heb je nodig?
250 gr boter
250 gr zelfrijzende bloem
250 gr suiker
4 eieren

Hoe maak je het?
De volledige eieren en de suiker mixen tot je een lichtgele massa bekomt.
Eerst de bloem en daarna de boter eronder mengen.
Ongeveer 45 minuten afbakken in een voorverwarmde oven van 180°.

Als je wil kan je er ook nog stukjes appel, rozijntjes, rode vruchtjes of, iets heel anders, cacaopoeder aan toevoegen….

Een lekkere cake steekt op deze manier heel snel in de oven! Dank je wel Piet!

cae 4

14 thoughts on “Een supermakkelijke en snelle cake

  1. tinyblogt schreef:

    Da’s ook het recept dat ik van mijn mama mee kreeg. Ik kluts wel mijn eiwit nog eens apart, tot het stijf is, en meng het er dan voorzichtig onder, zo is de cake nog wat luchtiger. Een klassieker hé!

    Liked by 1 persoon

  2. kaybe610 schreef:

    Een klassieker die er altijd ingaat… Ik doe het precies op dezelfde manier… Maar ik moet bekennen dat het al even geleden is dat ik gebakken heb…

    Liked by 1 persoon

  3. Forever38.com schreef:

    Ik heb nu spontaan zin in een stukje cake 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Hilde schreef:

    Iets wat ik ook heel graag bak, zo’n quatre quarts, gewoonlijk met appeltjes. Het eiwit klop ik ook stijf en schep ik er op het einde nog onder. Smaakt inderdaad altijd ;-)!

    Liked by 1 persoon

  5. Falderie schreef:

    Mmm ik krijg er honger van! 🙂

    Like

  6. Villasappho schreef:

    Ik ben absoluut geen taart mens geef er niks om. Liever cake of een koekje heb er al zin in.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

