Wat bracht week 25 voor mij?

Ieder jaar laat Femma haar lesgevers voor de zomervakantie weten welke de nieuwe thema’s zijn voor het volgend kalenderjaar. Dat is iets waar ik elke keer weer naar uitkijk. 2017 zal mijn vierde jaar bij Femma worden! Ik heb mij ingeschreven voor twee nieuwe onderwerpen en hoop dat ik ze mag geven. Spijtig genoeg niets nieuws in het kader van het kleur- en stijlgebeuren, maar wel een nieuwe kruidenworkshop “kruiden van overal”. “Start to organise” leunt dan weer aan bij de hype van het minimaliseren, waarover ik eerder al het boek van Marie Kondo reviewde .

 

Op woensdag keken we naar het EK. Normaal zijn wij geen voetballiefhebbers, maar dit volgen we wel (tenminste als België speelt). En wat leeft dit EK onder de mensen! Ik heb de indruk dat iedereen kijkt, overal hangen vlaggen en veel auto’s zijn gedecoreerd. In blogland zie ik ook heel wat posts voorbijkomen waar er eten of hapjes worden geserveerd in de Belgische driekleur. Als wij voetbal kijken, eten wij “voetbaleten”. Wat dat is? Ongezonde voeding, vb. lekkere frietjes van de frituur met bitterballen, bouletten of curryworsten!

vegetables-29063_960_720

Het contrast met donderdagavond kon niet groter zijn. Ik was ingeschreven om een lezing over gezonde voeding van Pascale Naessens bij te wonen. De avond werd georganiseerd door het maandblad Feeling. Volgende week een blogje hierover. Ik vind Pascale een heel inspirerende dame en heb haar al eens gehoord op de boekenbeurs. Haar recepten zijn gezond, gemakkelijk en snel. Wat wil je nog meer? Zaterdagavond maakte ik haar recept “aubergines met gehakt”, een gerechtje dat de jongste dochter heel lekker vindt.

 

blog-684748_960_720

Verder ben ik ook gestart met de blogcursus “Meststoffen voor je blog”. Deze kreeg ik van mijn oudste dochter cadeau voor moederdag. Iedere week krijg ik enkele lessen per mail toegestuurd. Heel leuk en leerrijk… dank je wel Valerie! Hierover ook later een stukje.

 

castle-1423347_960_720

Dit weekend brengen we aan de kust door. Het weer is niet schitterend, maar toch veel beter dan in het binnenland. Overdag heeft het (nog) niet geregend – oef! – en we hebben gisteren zelfs een uurtje op het strand gezeten. Maar waar blijft de echte zomer toch?

9 thoughts on “Wat bracht week 25 voor mij?

  1. gerhildemaakt schreef:

    Ik ben grote fan van de Meststoffencursus. Intussen is het bijna een jaar geleden dat ik die volgde, er verschijnt morgen toevallig een post over op mijn blog.

    Liked by 1 persoon

  2. Hilde schreef:

    Weer een leuk overzicht, Sandra. Hier zijn we ook – tegen alle verwachtingen in – gebeten door de voetbalmicrobe (wàt een match tegen Hongarije, wow!). Die meststoffen voor je blog cursus doe ik misschien ook nog ooit eens, wie weet. De zee is ook leuk :-), er is wel altijd iets te doen hé.

    Liked by 1 persoon

  3. SANDRA schreef:

    Ik ben nu wel nieuwsgierig naar Pascale Naessens haar boeken.

    Liked by 1 persoon

  4. Flavie schreef:

    Wij waren vorige week ook aan zee en waren zo blij met het betere weer!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

