Wat een fantastisch sportweekend !

Ondanks het feit dat het stralend weer was, heb ik vrij veel binnen gezeten tijdens het weekend.
Het was immers een mooi sportweekend op televisie! Jullie dachten toch niet dat ik ging sporten?

Zaterdag keek ik naar de damesfinale van Wimbledon. Serena Williams (WTA 1) versloeg de Duitse Angelique Kerber (WTA 4) in een mooie finale! Het was haar 22e grandslamzege en zo staat ze nu op gelijke hoogte met Steffi Graf! Serena kende ik nog van het tijdperk van Kim en Justine (ondertussen al heel wat jaren geleden). In de weekendkrant stond slechts een klein artikel over Wimbledon! Wat een verschil met vroeger… Ook op Eén of Canvas werd het niet meer uitgezonden, dus keek ik maar naar Eurosport.

Ondertussen werd ook de achtste rit in de Tour de France gereden. Wat schrokken ze van het feit dat Chris Froome aanviel in de afdaling! En hoe die op zijn fiets zat met zijn lange benen…
Spijtig genoeg – maar wel verwacht – moest Greg Van Avermaet zijn gele trui afstaan.

Zondag was het dan de mannenfinale in Wimbledon: Andy Murray tegen de 25-jarige Canadees Milos Raonic, de man die Goffin en Federer uit het toernooi speelde. Vroeger vond ik Murray een irritant mannetje – al vond ik dat nu niet meer – en daarom supporterde ik voor Raonic, gecoacht door Carlos Moya en John McEnroe.
Herinneren jullie je dit nog?

Van de tourrit op zondag heb ik niet veel gezien (af en toe even gezapt tijdens de tennismatch).
Er werd gereden naar Andorra. Terwijl het bij ons schitterend weer was, regende het daar pijpestelen en vielen er hagelbollen, de omgekeerde wereld (spijtig voor de mensen die er met vakantie zijn!)

En dan ’s avonds de voetbalfinale. Frankrijk tegen Portugal, twee teams die we eigenlijk niet in de finale verwachten! Twee fantastische voetballers ook tegen elkaar: Ronaldo en Griezmann.
De grootvader van Griezmann emigreerde vanuit Portugal naar Frankrijk. Franse clubs waren niet in Antoine geïnteresseerd omdat hij te klein was. Hij heeft ook nooit bij een club in Frankrijk gespeeld! Spaanse scouts ontdekten hem en haalden hem naar Spanje. Nu rekent heel Frankrijk op hem…
Ronaldo raakte gekwetst aan de knie en viel al snel uit. Wie had toen gedacht dat Portugal nog zou winnen?

Verder was er ook nog het EK atletiek in Amsterdam. Dat heb ik enkel via het nieuws gevolgd.
Wat deden onze Belgen het er goed: 2 gouden medailles (Thomas van der Plaetsen in de tienkamp en de Belgische mannen op de 4 x 400 m) en 1 zilveren (Milanov in het discuswerpen)! Vooral van der Plaetsen vond ik erg knap, een jaar geleden vocht hij nog tegen kanker.

Hopelijk is het volgend weekend terug mooi weer en
kan ik dan van het zonnetje genieten … goed beschermd uiteraard!

 

8 thoughts on “Wat een fantastisch sportweekend !

  1. Sport is nu net iets dat mij totaal niet interesseert. Dan hebben wij maar genoten van het mooie weer!

    Liked by 1 persoon

  2. Melanie schreef:

    Niet te vergeten Formule 1 waarin de nederlander Max Verstappen gewoon tweede werd !! 😀😀

    Liked by 1 persoon

  3. Hilde schreef:

    Met goed weer ben ik liefst buiten :-). McEnroe herinner ik me nog wel. Sport volg ik nu eigenlijk nog weinig.

    Liked by 1 persoon

  4. xmodeorakelsx schreef:

    Ja, je hebt gelijk💋💋wij hebben ook de wedstrijd gekeken van Portugal. Jammer, dat wij niet mee deden😢😢🤗🤗lief dat je ons volgt en je hebt een leuke blog. Wij volgen jou nu ook meid💋💋

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

