Welke producten gebruik ik in de zon?

IMG_20160725_174317

Eerder schreef ik al dat zonnebescherming echt een must is. Dat blogje kan je hier nog eens nalezen. Natuurlijk verdient ook mijn kapsel aangepaste producten, maar vandaag wil ik jullie vertellen hoe ik mijn huid bescherm.

Zonnecrème
Jaren geleden raadde mijn dermatologe me de zonnecrème van Louis Widmer aan (enkel te verkrijgen bij de apotheker). Je hebt de keuze tussen verschillende SPF-waarden en ook kan je kiezen met of zonder parfum. De duo-verpakking is heel voordelig; de tweede tube is aan de helft van de prijs.  Zonnecrème hydrateert en beschermt de huid. Panthenol zorgt ervoor dat vocht vastgehouden wordt en vitamine E neutraliseert de schadelijke effecten van de vrije radicalen.
Op vakantie breng ik ’s morgens altijd eerst mijn dagcrème aan. Nadat ik die even heb laten intrekken, breng ik pas de zonnecrème aan. Daarna wacht ik 30 minuten vooraleer ik in de zon kom.
Het is aangewezen om iedere zomer een nieuwe tube te kopen. Die van vorig jaar zou je nog kunnen gebruiken als bodycrème, maar dat vind ik te plakkerig. Ik gebruik de tube van het jaar voordien op dagen dat je zou kunnen denken dat insmeren niet echt nodig is. Uit ervaring weet ik dat je ook kan verbranden als de zon niet echt schijnt.

Aftersun
Aftesun dient om de huid te verzorgen en te herstellen na het zonnebaden. De zon droogt ze immers uit. Aftersun hydrateert de huid waardoor het vochtgehalte van je huid weer op peil wordt gebracht. Als je dat niet doet, verliest de huid haar elasticiteit en ontstaan er rimpeltjes. Daarnaast heeft aftersun ook een verkoelende functie; het verfrist en kalmeert je huid. Verder zorgt het er ook voor dat je langer je bruine teint behoudt. Mijn aftersun is er nog eentje van vorig jaar. Ondertussen is de verpakking veranderd (zoals je ziet). Je kan je best direct na het douchen insmeren.

SOS balsem
Ieder jaar koop ik ook een nieuwe tube SOS balsem.  Als je verbrand bent, is deze balsem ideaal. Hij vermindert onmiddellijk het pijnlijke en verhitte gevoel. Het is een aangename en beschermende balsem die de huid direct kalmeert. Maar… hopelijk moet je hem niet gebruiken!

Er zijn uiteraard veel verschillende merken, maar gebruik al jaren de zonnecrème van Louis Widmer en de aftersuns van Vichy. Toch heb ik me bij Rituals laten verleiden door hun producten. Ik ben benieuwd of ze even goed zijn…

Wat gebruiken jullie?

 

15 thoughts on “Welke producten gebruik ik in de zon?

  1. Samaja schreef:

    Ik gebruik Avene zonnecrème voor mijn lichaam en ben daar tevreden over. Voor mijn gezicht gebruik ik iets apart, met een hogere factor en dat het blinken van de huid tegen gaat. Dit jaar gebruikte ik Anthelios XL Anti-shine van La Roche-Posay en was daar tevreden over. Het jaar voordien had ik een gelijkaardig product van Vichy en dat was even goed.

    Liked by 1 persoon

  2. kaybe610 schreef:

    De zonnecrème van Louis widmer is echt heel goed. Die all-day werkt ook echt all-day (als je niet in het zwembad gaat toch)!

    Liked by 1 persoon

  3. Villasappho schreef:

    Nivea ben nogal gevoelig voor luchtjes.

    Liked by 1 persoon

  4. Hier zelfs gewoon producten ‘van den Aldi’. Beschermt perfect!

    Liked by 1 persoon

    • sandravda schreef:

      Een aantal jaren geleden is de dagcrème van Aldi uitgeroepen tot beste product inzake prijs/kwaliteit. Daarom verbaast het me eigenlijk niet dat ook hun zonneproducten het goed doen.

      Like

  5. Billy schreef:

    een tijdje geleden kwamen in een consumentenprogramma de zonneproducten aan bod. Daar bleek dat het niet veel uitmaakte welk merk je gebruikt, àls je maar smeert

    Liked by 1 persoon

  6. Flavie schreef:

    Voor het gezicht gebruik ik Avene of La Roche Posay, voor het lichaam gebruik ik momenteel hetgeen we in de Deauty box krijgen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

