Pasta vongole bij Arte

Een tijdje geleden ben ik op zondagmiddag gaan eten bij Arte op de Suikerrui in Antwerpen. Ik had er al veel over gehoord, maar was er zelf nog nooit geweest. Het is van de familie Lampis, die ook nog eigenaar is van twee andere Italiaanse restaurants in Antwerpen, namelijk Renaissance en Ferrier 30 (die ik wel ken).

Toen we binnenkwamen, vond ik het er nogal clean uitzien: een lange smalle ruimte met allemaal wit gedekte tafeltjes, niet echt gezellig. Er werd ons eentje recht tegenover de open keuken toegewezen, wat wel altijd leuk is. Gelukkig zat het restaurant niet vol want we hadden niet gereserveerd.

Het aperitief stond snel op tafel en was vergezeld van ciabatta met lekkere olijfolie, een bordje mortadella en superheerlijke focaccia. Ik bestelde een pasta vongole. Jullie weten ondertussen vast al dat ik dat heel graag lust en het is iets wat ik zelf nog nooit heb klaargemaakt. Het was heel lekker en de kwaliteit van de vongole was super. Ik vond het wel niet leuk dat het personeel zo onder elkaar liep. Het is naar mijn mening fijner dat je een vaste ober hebt. Hier nam iemand de bestelling op, bracht iemand anders het aperitief, dan weer iemand anders de pasta en nog iemand anders de rekening. De bediening was wel heel vlot, alleen op de rekening hebben we een hele tijd moeten wachten.

Het eten vond ik heel lekker, maar de bediening en het interieur bevielen mij iets minder.

12 thoughts on “Pasta vongole bij Arte

  1. Het interieur lijkt me inderdaad ‘refter’, maar het eten ziet er zeer lekker uit!

    Liked by 1 persoon

  2. Hilde schreef:

    Ik wil dit al een heel tijdje eens zelf maken. Jij geeft me hiermee dat duwtje in de rug. Naast lekker eten vind ik gezelligheid in een interieur minstens even belangrijk, een reden om wel/niet terug te gaan naar die plek. 🙂

    Liked by 1 persoon

    • sandravda schreef:

      Succes Hilde! Ik denk eigenlijk dat het niet echt moeilijk is, maar heb me er ook nog niet aan gewaagd.
      Inderdaad, voor mij is het ook niet enkel het eten dat telt, maar veel mensen begrijpen dat niet…

      Liked by 1 persoon

  3. Mrs. Brubeck schreef:

    Leuk, nieuwe adresjes!
    Altijd in voor tips, ziet er in alle geval lekker uit!

    Liked by 1 persoon

  4. Falderie schreef:

    Wij zijn daar onlangs ook geweest en de bediening vond ik echt ondermaats. Het eten vond ik wel heel lekker!

    Liked by 1 persoon

  5. Billy schreef:

    het interieur is inderdaad strak en modern. Maar het voornaamste blijft toch het eten, en dat was blijkbaar heel lekker

    Liked by 1 persoon

  6. dirk1heidi schreef:

    Ziet der echt lekker uit

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

