Femma stoomt ons klaar voor 2017!

femma12017 zal al het vierde jaar zijn dat ik lesgeefster ben bij Femma.
Ieder jaar staan er een aantal nieuwe workshops op het programma.
“Start to organise” en “kruiden van overal” – beiden uit de rubriek lifestyle – leken me twee interessante nieuwe thema’s waar ik wel mee aan de slag wilde gaan. Zaterdag stond dan de opleidingsdag gepland in Aeropolis in Schaarbeek. Om 9 uur werden we verwacht met koffie en mini-koffiekoekjes.

In de voormiddag vond de infosessie “Start to organise” plaats. De workshop werd gegeven door Eva Brumagne, algemeen directeur van Femma en overtuigde minimalist. Het is een thema dat op dit moment erg leeft onder de mensen, mede dankzij de boeken van de Japanse Marie Kondo, waar ik eerder al een blog over schreef. Via een vriendin leerde ik het “minimaliseren” kennen. Minimaliseren is eigenlijk het weloverwogen afstand doen van een aantal spullen. “Less is more” is het credo! Bijkomende opbergsystemen aanschaffen is hier dus niet aan de orde. Ondertussen ben ik thuis in actie geschoten. Waar de kasten vroeger uitpuilden met dingen die ik al jaren niet meer gebruikte, heb ik nu plaats over en wat voelt dat goed… Op het einde van de infosessie waren we allemaal heel enthousiast. Eva had ons echt weten te inspireren!

’s Middags na de broodjesmaaltijd, die overigens heerlijk was, was het de beurt aan Mieke Vanderhaeghen, sociaal verpleegkundige en herboriste. Twee jaar geleden werkte zij ook al het thema “Gezond de winter door” uit. Dit jaar werd inspiratie gevonden in onze multiculturele samenleving. In overleg met een aantal allochtone vrouwen werden tien kruiden geselecteerd die elk specifiek waren voor een bepaald land. In het eerste deel zagen we hoe ze de gezondheid kunnen ondersteunen en na de pauze werden ook een aantal receptjes gedemonstreerd. Mieke kan thema’s heel interessant uitwerken, alleen met de praktische kant wil het soms niet echt lukken. Vorige keer had ze haar arm gebroken en deze keer was haar laptop gecrasht, waardoor de powerpoint waarschijnlijk nog een tijdje op zich zal laten wachten. Ik ben alvast heel enthousiast over de inhoud.

femma2
Vanaf 1 november kunnen de Femma groepen de lesgevers contacteren om een sessie vast te leggen. Naast deze twee onderwerpen kunnen ze bij mij nog steeds terecht voor “stijladvies” en “stijladvies voor 45+”.  Ik kijk alvast uit naar 2017…

6 thoughts on “Femma stoomt ons klaar voor 2017!

  1. Ik heb met dit logje een interessante kant van jou ontdekt!
    Veel succes…

    Liked by 1 persoon

  2. Hilde schreef:

    Ik ben benieuwd naar meer workshops van Femma :-). Het kruidenthema spreekt me sowieso enorm aan, Sandra.

    Liked by 1 persoon

  3. […] Hij was voor ons voorbereid  door Eva Brumagne, algemeen directeur van Femma. We hadden na de opleidingsdag een powerpoint en een cursus gekregen, maar ik wil er toch altijd mijn eigen draai aan geven. […]

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

