10 leuke adresjes in Antwerpen

Vorige week ging ik met mijn vriendin Diana nog eens shoppen in Antwerpen. De laatste maanden hadden we elkaar maar weinig gezien door de vakantie, verhuis en drukke bezigheden. Hoog tijd dus om bij te praten, waardoor ik eigenlijk vergeten ben om foto’s te maken! Dus tekst zonder veel beeld…

Nadat we onze auto geparkeerd hadden op de Gedempte Zuiderdokken, gingen we te voet via de Volkstraat en de Nationalestraat.

img_20161026_111610We namen een kijkje in het prachtige nieuwe pand van Enes. De winkel van Muriël Van Nieuwenhove bestaat al 15 jaar en verhuisde naar een prachtig herenhuis in de Volkstraat. Je vindt er uiteraard mode, maar ook lifestyle in het algemeen (accessoires, verzorgingsproducten, boeken,…)
Bij Fresh loop ik ook altijd graag eens binnen.
Koffie gingen we drinken bij Kaffenini. Wat leuke en lekkere koffies hebben ze daar toch! Gelukkig was er nog één tafeltje vrij.
Diana geeft en volgt zelf ook balletles. Zij vertelde me dat veel mensen uit Nederland naar Antwerpen komen voor de balletwinkel in de Nationalestraat!
’s Middags aten we snel een broodje bij Sébastien, voor mij een nieuwe, gezonde en heerlijke lunchplek.
IU is nog een adresje waar ik vaak binnenspring.
Bij Caroline Biss heb ik nog nooit iets gekocht. Mijn dochter en mijn vriendin kopen er regelmatig. Toch heb ik er deze keer een leuk blauw truitje met afneembaar pelsje gekocht.
Hallhuber is een winkel waar de verhouding prijs/kwaliteit super is. Ook daar kochten we beiden een truitje, ik een grijs en Diana een zwart.
Op onze terugweg stopten we nog even bij Closed. Wat een geweldige verkoopster die de klanten fantastisch adviseert!

Voor we afscheid namen gingen we nog een glaasje wijn drinken bij Shilling. We namen er garnaalkroketjes bij. Het was de eerste keer dat ik er kwam, maar het is me heel goed bevallen: lekkere wijn en kroketjes en heel vriendelijk personeel! Een adresje om te onthouden…

 

 

 

 

 

 

 

7 thoughts on “10 leuke adresjes in Antwerpen

  1. wannderful schreef:

    Hey, leuke adresjes, dankjewel!
    N.B. Ik heb ook nog een tip: de nieuwe winkel van Klaar Devillé in de Bredestraat: stijlvolle tassen http://www.atelierdeville.be/iib/node/232!

    Liked by 1 persoon

  2. Falderie schreef:

    Lang geleden dat ik nog in de Shillilng ben geweest, maar dat vind ik ook een heel leuke plek. En bij Caroline Biss vind ik de laatste tijd altijd wel iets!

    Liked by 1 persoon

  3. Handige tips, ik ga er morgen heen. Houd ik je blog bij de hand 😊

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

