Libelle Winter Fair – slachtoffer van eigen succes?

libelle3

Zondag besloten we naar de Libelle Winterfair te gaan in de Nekkerhallen in Mechelen. Vanaf 10 uur kon je reserveren voor de workshops. Wij waren er – vanwege de file om de parking op te rijden – een kwartiertje later en bijgevolg te laat voor de workshops die ons interesseerden.

In het Kooktheater maakte Ilse D’Hooge, de vaste Libelle-chef, een lekkere groentequiche met spinazie, kerstomaatjes en geitenkaas. Ondanks het feit dat ik geen fan ben van geitenkaas, vond ik het toch heel lekker! We kregen er ook een miniglaasje witte wijn bij en uiteraard ook de receptenfiche.

Daarna kuierden we langs de kraampjes die er stonden. Tegen 12 uur gingen we opnieuw aanschuiven zodat we in de namiddag zeker een plaatsje konden bemachtigen voor de workshop “pralines maken met Chocola-Tuti”. Het was een teleurstelling dat we – ondanks het feit dat we 30 minuten op voorhand gingen aanschuiven – weer te laat waren voor de door ons gekozen workshop, dan maar ingeschreven voor “feestnagels lakken”.

In het kooktheater maakte Zahia Belkhiri een tajine van kip met abrikoos. Ze vertelde ons wat meer over de verschillen tussen onze keuken en de Marokkaanse keuken. Terwijl wij alles afwegen, zien zij hun ogen als de maatbeker. Bij een etentje proberen wij steeds zo goed mogelijk de porties in te schatten zodat er niet teveel overblijft. In Marokko is dat not done, daar moet er altijd veel te veel zijn.

Er was ook nog een showcase van de musicals “Evita” en “Chaplin, de Musical”.
Ann Van den Broeck zong het legendarische “Don’t cry for me Argentina” uit Evita van Andrew Lloyd Webber. Ze zal de hoofdrol spelen samen met Hans Peter Janssens.
Daarna was het de beurt aan voor mij onbekend musicaltalent uit Chaplin.

Tijdens de workshop “Feestnagels lakken” met Lakstore uit Antwerpen verzorgden we eerst de handen, nagels en nagelriemen. Daarna brachten we een kleurtje aan en degenen die dat wensten, mochten nog aan de slag met glitters. Het verzorgingsgedeelte was echt wel interessant, maar de nagels lakken moest voor mij veel te snel gaan. De ganse workshop werd op minder dan een uurtje afgehaspeld.

Sandra Bekkari was de dame waar ik erg naar uitkeek! De laatste maanden had ik al heel veel over haar gehoord. Op internet had ik ook gelezen dat de kaassaus uit de klassieker “witloof met hesp en kaassaus” door haar werd vervangen door bloemkool. Raar, maar het zou superlekker zijn! In ieder geval was haar presentatie heel interessant en in een volgend blogje vertel ik er meer over.

libelle4Gene thomas mocht op zondag de winterfair afsluiten met enkele songs uit zijn nieuw album.

Voor mij was de dag niet echt geslaagd.
Ilse D’Hooge en Sandra Bekkari waren super!
De organisatie liet echter te wensen over, terwijl het toch niet de eerste keer is dat de Winterfair georganiseerd werd.
Aan de vestiaire was het heel lang aanschuiven. Als ik dat vergelijk met de boekenbeurs – waar toch ook veel volk komt – begrijp ik dat niet.
Ondanks het feit dat we meer dan 30 minuten op voorhand aanwezig waren, konden we ook niet inschrijven voor de door ons gekozen workshop. We hebben daardoor zo veel tijd verloren…
Zou reserveren via internet niet gemakkelijker zijn?
Of ik volgend jaar opnieuw ga? Ik betwijfel het…

14 thoughts on “Libelle Winter Fair – slachtoffer van eigen succes?

  1. annaberg schreef:

    Te veel volk voor mij.

    Liked by 1 persoon

  2. Falderie schreef:

    Jammer dat je niet gewoon vooraf kon inschrijven voor de verschillende dingen die jullie wilden doen…

    Liked by 1 persoon

  3. Villasappho schreef:

    Vreemd geregeld jammer ook want een half uur wachten is toch zonde.

    Liked by 1 persoon

  4. Hilde schreef:

    De Libelle Winterfair ken ik ook, dit jaar ben ik er niet naartoe geweest. Bij een vorige editie vroeg ik het me ook al af, waarom men niet op voorhand kan inschrijven voor zo’n workshop. Het is dan afwachten en hopen dat er nog een plaatsje vrij is. Van de Sana-methode ben ik alvast fan, echt heerlijke recepten!

    Liked by 1 persoon

  5. Ineke schreef:

    Is al jaren zo met de workshops. Ondanks het vlakbij is voor mij ben ik dit jaar niet gegaan. Zelfs de gratis tickets konden mij niet overhalen. Elk jaar opnieuw de workshops die zo volboekt zijn ondanks ik daar meer dan op voorhand ga aanschuiven.

    Liked by 1 persoon

  6. Flavie schreef:

    Naar zo’n evenementen ga ik niet, omdat ik al op voorhand weet dat er te veel volk zal zijn, niks voor mij.

    Liked by 1 persoon

  7. […] de Libelle Winterfair maakte ik kennis met Sandra Bekkari en haar 7 stappenplan voor een gezond, slank en energiek leven. […]

    Like

Geef een reactie

