Wie wordt “De slimste mens”?

Van maandag t.e.m. donderdag kijken wij steevast naar “De Slimste Mens”. Eigenlijk hou ik helemaal niet zo van quizprogramma’s, maar dit vind ik echt super!

We zitten ondertussen al aan het 14e seizoen. De eerste editie werd in 2003 gepresenteerd door Bruno Wyndaele op Eén. Het jaar daarop nam Erik Van Looy de fakkel over. Volgens mij is het succes van het programma voor een groot deel aan hem te danken!
De televisiequiz met bekende Vlamingen verhuisde vanaf de 10e editie naar (de zender) Vier. En wat zou de quiz zijn zonder de tussenkomst van de jury? Normaal dient een jury voor het beoordelen van de antwoorden. Bij De Slimste Mens bestaat hun taak echter uit het leveren van humoristische commentaren. Uiteraard ben je voor het ene jurylid al wat meer dan voor het andere. Marc-Marie Huijbregts, Philippe Geubels en Maaike Cafmeyer zijn mijn favorieten!

In 2014 werd Gert Verhulst de eerste speler die 11 opeenvolgende afleveringen overleefde. Dit jaar werd hij bijna bijgebeend door Olga Leyers. Ze behoort nu tot het clubje dat de 11e aflevering niet overleefde. Maar wat is haar prestatie knap voor iemand van haar leeftijd!
Dit seizoen werd er wel een record gevestigd door Gilles Van Bouwel. Hij behaalde de hoogste score ooit: 559 seconden.

Ondertussen zit de eerste van de twee finaleweken er op. Donderdag volgt de grote finale! Volgende week komen Ihsane Chioua Lekhli, Eva De Roo, Gilles Van Bouwel en als laatste Olga Leyers nog aan de beurt. Ik denk dat de ultieme finale zal gespeeld worden met Eva en Gilles. Het zou fijn zijn mocht dit jaar eens een vrouw de slimste mens worden…

Wie denken jullie dat er gaat winnen?

14 thoughts on “Wie wordt “De slimste mens”?

  1. Ik hoop ook dat een vrouw eens mag winnen, maar ik vrees dat Jonas Geirnaert daar een stokje voor zal steken.

    Liked by 1 persoon

  2. Samaja schreef:

    Ik schat de kansen van Gilles hoog in. Maar ik supporter uiteraard voor de dames!

    Liked by 1 persoon

  3. Falderie schreef:

    Ik hoop dat Olga wint! Maar ik heb dit jaar eigenlijk niet echt veel gekeken…

    Liked by 1 persoon

  4. Heidi schreef:

    Ik gun het Olga, of Eva.

    Liked by 1 persoon

  5. gerhildemaakt schreef:

    Wij hebben geen televisie, maar kijken wel geregeld naar De slimste mens, omdat we het een fijne quiz vinden. Ik ben ook benieuwd naar wie zal winnen!

    Liked by 1 persoon

  6. Flavie schreef:

    Ik heb het wel voor Eva en Olga is ook super natuurlijk… ik gok op één van de twee 😉

    Liked by 1 persoon

  7. Menck schreef:

    Jeroom en Herman Brusselmans vond ik iedere keer weer de max.
    Ik hoopte dat Eva zou winnen, maar met Gilles is er zeker en vast een terechte winnaar uit de bus gekomen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

