Pasta met broccoli

broc1Mijn dochter eet heel graag pasta, maar ik wil niet iedere keer pasta met tomatensaus.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een aantal gerechtjes zonder (of met weinig) tomaten. Deze pasta is gebaseerd op een recept van Antonio Carluccio, volgens mij nog steeds één van de beste Italiaanse chefs.
Hieronder vind je de vegetarische versie, maar soms werk ik het af met gebakken sampi’s en dat is ook heel lekker!

Benodigdheden voor 2 personen:
1 broccoli
olijfolie
1 teentje knoflook
½ rood pepertje
citroen
300 g penne
peper en zout
parmezaan

Bereidingswijze:
– Kuis de broccoli en snijd hem in kleine stukjes (je kan de steel ook gebruiken)
– Kook heel gaar en giet af
– Breng water met zout aan de kook en kook de pasta
– Snipper de look, snijd het chilipepertje in heel kleine stukjes en rasp wat citroenschil (enkel het        geel!)
– Verhit een bodem olijfolie (wees niet te zuinig!) en stoof de look en het chilipepertje aan gedurende    4 minuten, maar laat zeker niet kleuren
– Doe de citroen erbij en enkele lepels van het kookwater
– Voeg de broccoli toe en stamp met een stamper in fijne stukjes
– Kruid met peper en zout
– Meng de pasta onder de saus
– Bestrooi met geraspte parmezaan

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Lusten jullie graag pasta?

8 thoughts on “Pasta met broccoli

  1. Mrs. Brubeck schreef:

    Ik zou het elke dag kunnen eten en experimenteer veel!
    Dit ziet er erg lekker uit, mijn menu voor vanavond, met wat zalm onder..
    Thx voor het idee!

    Liked by 1 persoon

  2. ooooh dit ziet er lekker uit !!
    ga ik zeker een keer proberen 🙂
    Dank je wel!

    Liked by 1 persoon

  3. resaarcle schreef:

    Klinkt niet slecht! Mijn vriend maakt hele lekkere pastasaus (en altijd veeeeeel), maar soms gaan wij ook wel eens voor iets anders zoals pasta met groene pesto.

    Like

  4. dirk1heidi schreef:

    Mmmm ziet der lekker uit.
    Ik zelf ben super verslaaft aan pasta gerechten.
    Al vast bedankt om deze met ons te delen meid.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

