10 modetrends voor lente & zomer

trendsNaast de trendkleuren waarover ik hier al een blogje schreef, wil ik nu de stijltrends aan bod laten komen.

We zien een vervrouwelijking in onze samenleving en dat vertaalt zich in de mode in bloemetjes en ruches.
Ook het verschil tussen de generaties verdwijnt meer en meer.
Zelfs het consuminderen speelt in de mode. We gaan duurzamer en tijdlozer shoppen: liever één basisstuk van goede kwaliteit wat we veel dragen en goed kunnen combineren. Het capsuleconcept duikt dan ook steeds meer op.
Daarnaast kunnen we stellen dat zwart echt op de terugweg is.

 

  • Strepen (dik en dun, horizontaal, verticaal en diagonaal)
  • Bloemen
  • Lange en opvallende mouwen
  • Veel bloot: cut outs, korte top, haltertop, transparant
  • Riemen als tailleaccent
  • Ruches
  • Trenchcoat
  • Laagjes
  • Asymmetrie
  • Platte schoenen

Voor ideeën verwijs ik je graag naar mijn Pinterestbord!

7 thoughts on “10 modetrends voor lente & zomer

  1. Samaja schreef:

    Ik heb toch al een trenchcoat in huis 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. darinanykl schreef:

    Ik kan me hier helemaal in vinden! De trenchcoat heb ik al en ik ben dol op laagjes!

    Liked by 1 persoon

  3. dirk1heidi schreef:

    Wauw wat hoe ik der nu al van….

    Like

  4. Flavie schreef:

    Ik voor bloemetjes… 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

