Einde van Tournée Minérale


Begin februari blogde ik hier reeds over Tournée Minérale. Ik was één van de 122.460 Belgen die meedeed. Op de 10 deelnemers waren er 6 vrouwen en 4 mannen. De gemiddelde leeftijd van de deelnemende vrouwen was 40, bij de mannen was dat 43. West-Vlaanderen deed het het beste met 17 deelnemers op 1000 mensen. De belangrijkste reden waarom we deelnemen blijkt onze gezondheid te zijn. Met deze challenge werd ook bijna 190.000 euro ingezameld voor kankeronderzoek.

Nu Tournée Minérale voorbij is, kan ik jullie melden dat ik de ganse maand geen alcohol heb gedronken! Echt moeilijk vond ik het trouwens niet, maar ik drink eigenlijk ook helemaal niet veel. Mijn bijna dagelijks glaasje wijn bij het avondeten, heb ik vervangen door water. ’s Avonds smaakt een wijntje altijd heel lekker, maar het is eigenlijk meer een gewoonte geworden. tm

Over de voordelen van een maand geen alcohol kan ik weinig zeggen. Om heel eerlijk te zijn, heb ik geen verschil gevoeld.
Ik ben nog steeds een slechte slaper, veel meer energie heb ik ook niet en of mijn huid echt verbeterd is en ik vermagerd ben… ik denk het niet. Waarschijnlijk komt het omdat ik eigenlijk nooit veel alcohol drink.

Toch heb ik besloten om het dagelijkse glaasje wijn enkel nog occasioneel te drinken. Water zal immers altijd gezonder zijn en bovendien heb ik de wijn niet echt gemist!

Als advies wordt gegeven om niet meer dan 10 glazen alcohol per week te drinken, verspreid over verschillende dagen. Het is ook aanbevolen om wekelijks een aantal alcoholvrije dagen in te lassen.

De challenges die gelanceerd worden, volgen elkaar in sneltempo op. Nu “Tournée Minérale” voorbij is, startte “Dagen zonder Vlees”. Daar heb ik vorig jaar reeds aan deelgenomen en doe dat ook nu weer, maar meer daarover in een volgend blogje.

Ik heb ook gezien dat velen onder jullie meedoen aan “40 Dagen Bloggen”. Die challenge  laat ik aan mij voorbij gaan. Bloggen vind ik heel leuk, maar iedere dag is voor mij wat te veel. Iedereen die eraan deelneemt, wens ik heel veel succes en ik ben benieuwd naar jullie schrijfsels.

12 thoughts on “Einde van Tournée Minérale

  1. Falderie schreef:

    Voor mij is het ook teveel hoor, elke dag. Maar toch doe ik eens een poging! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Rob Alberts schreef:

    Zonder aan deze alcoholvrije maand mee te doen heb ik geloof ik deze maand ook geen alcohol gedronken.
    Ik ben wel iets afgevallen, maar dat heeft meer met mijn eetpatroon te maken.

    Dagelijks bloggen laat ook ik aan mij voorbij gaan.

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

  3. dirk1heidi schreef:

    Is niks voor mij

    Liked by 1 persoon

  4. Hilde schreef:

    Challenges zijn leuk zolang het geen ‘gedwongen’ karakter heeft vind ik. Tournée minérale heb ik met glans doorstaan (echt meedoen kon je het niet noemen: ik drink amper alcohol). Voor 40 dagen bloggen pas ik ook, Sandra. Ik houd me aan m’n 2- à 3 (soms 4) berichtjes per week. DZV…als flexitariër let ik er tijdens het jaar ook al op. Een kleine extra inspanning kan er nu ook wel af ;-).

    Liked by 1 persoon

  5. kool-family schreef:

    Heel herkenbaar; ik had een openbaring verwacht; meer energie, beter slapen, beter uitgerust, vrolijker, fitter,… Maar jammer genoeg ook geen verschil gemerkt…

    Liked by 2 people

  6. Flavie schreef:

    Elke dag bloggen vind ik ook een beetje teveel van het goede…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

