La La Land

De dag voordat de Oscars uitgereikt werden, ben ik naar La la Land gaan kijken. De film die zes Oscars en zeven Golden Globes kreeg, speelt ondertussen al bijna twee maanden in de bioscopen. La La Land wordt dan ook terecht de filmhype van het moment genoemd. De hoofdrollen worden gespeeld door Emma Stone en Ryan Gosling.

In moeilijke tijden – denk aan de terreur en de protesten tegen de nieuwe Amerikaanse president – houden de mensen van iets leuk en luchtig. La La Land is dan ook een echte feelgood-musical die boordevol Hollywood nostalgie zit. Dit merken we zowel aan het decor als aan de liedjes en de choreografieën.
Ik vond de titel eerst wel een beetje vreemd totdat ik begreep dat La La Land verwijst naar de droomwereld van Los Angeles (LA).

Het is nog maar de tweede grote speelfilm van Damien Chazelle (na Whiplash). De film start groots met een monsterfile op de autostrade. De mensen komen uit hun auto’s, beginnen te zingen en sommigen staan zelfs op de motorkappen te springen. Dat is iets dat enkel in Amerika mogelijk is: ik zie hier de autostrade nog niet afgesloten worden om een openingsscène voor een musicalfilm op te nemen…

De film gaat over Sebastian, een jazzpianist die ervan droomt om ooit een jazzclub in haar oude glorie te herstellen. Hij ontmoet Mia Dolan die in een koffiebar werkt, terwijl ze ontelbare audities doet om een Hollywoodcarrière te kunnen opbouwen. Terwijl ze beiden hun dromen najagen, worden ze verliefd  op elkaar. De chemie tussen de twee spat echt van het scherm!

Het muzikale hoogtepunt is zonder enige twijfel het wondermooie nummer “City of Stars” dat terecht de Oscar kreeg voor “Best Orginal Song”.

Deze film is volgens mij een echte aanrader, zelfs als je niet van musicals houdt. Er wordt immers niet té veel in gezongen!

8 thoughts on “La La Land

  1. Mrs. Brubeck schreef:

    Mij krijg je niet overtuigd…😀😀

    Liked by 1 persoon

  2. Falderie schreef:

    Ik wil de film zeker ook nog zien!

    Liked by 1 persoon

  3. Flavie schreef:

    Ik heb het niet zo voor zo’n films, maar misschien moet ik het toch een kans geven.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

