Eten bij Mijn Pop-uprestaurant ?

Mijn Pop-uprestaurant is voor de eindspurt ondertussen opnieuw naar de kust verhuisd. Er zijn nog drie duo’s over die de finale spelen in Blankenberge.

Leena en Yannick zijn duidelijk de favoriet van de jury. Hun concept is van in het begin al heel duidelijk: surf en turf (vlees en vis samen op het bord). Hun pop-up kreeg dan ook de toepasselijke naam “Meat & Griet”. Leena had nog geen keukenervaring, maar ze is verstandig genoeg om er een succes van te maken.

De Boys van Tsjops, al 22 jaar beste vrienden, hun passie is BBQ. Ik ben geen fan, vind ze van in het begin zo gelaten, zonder veel drive, wat onverschillig zelfs… Hun eten blijkt lekker te zijn, maar ze zullen nooit mijn favorieten worden.

Mitchell is voor mij de beste kok. Daniela is, ondanks dat ze nog geen horecaervaring had, een supergastvrouw: charmant, goedlachs en leergierig.  In hun restaurant Table’O draait alles om kunst en dat is hun grootste probleem; hun concept op het bord brengen.

Eén van de hoogtepunt dit seizoen was voor mij het bezoek van Bart Kaël en Luc Appermont. Wat deden ze het geweldig; ze waren leuk om te zien en hadden heel wat kennis van zaken.
Een aantal jaren geleden werden de Boxy’s op ons losgelaten met een enorm succes. Toch heb ik het gevoel dat ze na twee seizoenen en een eigen programma op televisiegebied over hun hoogtepunt zijn. Leuk om dit seizoen Bart en Luc in te schakelen!

In het verleden zijn we enkele keren gaan eten bij Ciccio in Knokke. Het restaurant van Claudio Dell’Anno was het lievelingsrestaurant van de jongste dochter.  Claudio won in 2009 de tweede editie van Mijn Restaurant samen met zijn toenmalige vriendin Gaëlle.
Vorig jaar hebben we de meisjes van Strombowli bezocht en dat was ook een echte voltreffer!
Bij de start van het programma dachten we één van de pop-ups een bezoekje te brengen, maar dat plan hebben we laten varen. Het is niet zo dat we echt grote fan zijn van één van de duo’s of van hun keuken. Ik veronderstel dat een menu ongeveer 50 euro kost en dat is het mij niet echt waard.

Wie er gaat winnen? Ik vind Daniela en Mitchell het sympathiekste duo. Hij is ook de beste kok en zij laat als gastvrouw/-heer de sterkste indruk na in deze reeks. Toch vrees ik dat ze het onderspit moeten delven door hun aartsmoeilijke concept. Zij zijn alleszins mijn favoriet, maar ik denk dat Meat & Griet zal winnen.

Hebben jullie een favoriet?

8 thoughts on “Eten bij Mijn Pop-uprestaurant ?

  1. Samaja schreef:

    Ik heb net de indruk dat de BBQ boys de favorieten van de jury zijn en ondanks sommige mindere prestaties, toch opgehemeld worden. Ik vind hun concept wel leuk, maar niet hoe ze naar voren gebracht worden. Van mij mag Meat&Griet winnen, twee doorzetters die al heel veel bijgeleerd hebben.

    Like

  2. dirk1heidi schreef:

    Ik vind vooral Leena en Yannick heel goed. Ze hebben ook natuurlijk aanvaarding der in. Maar denk dat het jonge koppeltje wel zal winnen..

    Ik heb je ook op mijn blog genomineerd op One Lovely Blog Award dus kijk zeker eens een kijkje.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik heb het helaas door gebrek aan tijd niet gevolgd. Heb ik al veel gemist?

    Liked by 1 persoon

  4. Ook deze heb ik niet gevolgd.

    Liked by 1 persoon

  5. […] zowel terecht voor wat lekkere hapjes, gerechten als dessertjes. Eén kraampje was leeg, dat van de BBQ-boys vroegen wij ons […]

    Like

Geef een reactie

