Workshop Start 2 Journal

 

Op verschillende blogs, Pinterest, Facebook,…  heb ik al heel wat gezien over bullet journaling. Stephanie Wauters van Miss Pixie’s Blog organiseerde er een workshop over. Dat was dus het moment om er mijn kennis over bij te schaven! Stephanie is één van de twee vrouwen achter de Facebookpagina Bullet Journal België. Ik zat dus goed!

Noteer je allerlei zaken in je agenda? Sla je sommige dingen op in je smartphone? Heb je nog een notitieboekje? Schrijf je dingen die je niet mag vergeten op een papiertje? Hangen er hier en daar post-its bij jou? Weet dan dat allemaal samen kan in één notitieboekje: de bullet journal!

Een bullet journal is een notitieboekje waarin alles staat wat jij belangrijk vindt: agenda, to-do- en andere lijstjes, dagboek, doelen, trackers…  Het helpt je om je leven eenvoudiger te maken en beter te organiseren. De Bullet Journal is uitgevonden door Ryder Carrol en dient om het verleden vast te leggen, het heden te organiseren en de toekomst te plannen. Dit analoog systeem lijkt in onze digitale wereld misschien wat ouderwets, maar niets is minder waar. Wil je mee zijn met de tijd, dan heb je een bullet journal!

Elke bullet journal ziet er anders uit. De meesten die ik al gezien heb, getuigen van heel veel creativiteit, maar dat is echt niet aan mij besteed! Stephanie verzekerde me ervan dat het ook heel basic kan en dat je er geen kunstwerk dient van te maken.

Voor de workshop moesten we zelf een schriftje meebrengen, een balpen waar we graag mee schreven en eventueel gekleurde stiftjes. Stephanie had nog heel wat meer bij: een aantal boeken, stempels, stickers, tape, …

Wat heb je nu nodig om te beginnen? Het belangrijkste is natuurlijk het schriftje. Dat kan zowel van Hema komen, als een dure Moleskine of Leuchtturm zijn. Kies je voor gelijnd, geruit, blanco of dotted grid? Aan jou de keuze! Daarnaast heb je ook een balpen nodig en enkele gekleurde stiftjes. Nu kan je aan de slag. Waarschijnlijk zal je – eens je begonnen bent – het nog regelmatig bijsturen om jouw bullet journal helemaal tot jouw ding te maken

De workshop duurde iets minder dan 3 uur. Binnenkort vertel ik jullie meer over mijn Bullet Journal.

It’s all in The Bullet Journal!

 

12 thoughts on “Workshop Start 2 Journal

  1. wannderful schreef:

    Lijkt me heel leuk, maar ook tijdrovend. Ik denk dat ik eindeloos veel lijstjes zou maken. Het zou me al een uur of meer per dag kosten om die allemaal up te daten, vrees ik ;). Maar wie weet …

    Liked by 1 persoon

  2. Falderie schreef:

    Zoals ik al zei: tof, maar niets voor mij! 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Hilde schreef:

    Bullet journalling heeft mij alleszins al goed vooruit geholpen. Gedaan met al die papiertjes/notablaadjes/overbodige lijstjes. Ik schreef er een tijdje terug ook over (Bullet journal – the easy way). Ieder doet het op een eigen manier, inderdaad. Heb hier weer wat bijgeleerd…

    Liked by 1 persoon

  4. Lize schreef:

    Leuk om jouw verslag van de workshop te lezen. Ik ben ook alles aan het voorbereiden om 1 mei te kunnen starten.

    Liked by 1 persoon

  5. ik heb héél lang een mooi schriftje gebruikt om ’s avonds alles op te schrijven wat ik deed de voorbije dag en achteraf bleek dat dikwijls héél nuttig te zijn. Dikwijls weet je de volgende week niet meer wat je een bepaalde dag gedaan hebt. Ik ga het weer eens opdiepen en er ook in schrijven wat ik bepaalde dagen in de toekomst niet mag vergeten!

    Liked by 1 persoon

  6. […] kledij, geneesmiddelen en allerlei. Schrijf deze alvast in een notitieboekje of in je bullet journal voor je volgende […]

    Like

Geef een reactie

