Onepotpasta met courgette en champignons

one3

Jullie weten ondertussen al dat ik van snelle en gemakkelijke gerechtjes hou, maar ze moeten natuurlijk ook lekker zijn! Op de Goed Gevoelsbeurs ontdekte ik een onepotpasta die ik wel eens wilde proberen. Snel klaar en weinig afwas, ideaal dus! Wat ik ook heel belangrijk vind, is dat er voldoende groenten worden gegeten. Bij sommige pastagerechten is dat wel een probleem, maar hier is dat zeker niet het geval.

Ingrediënten voor 2 personen
250 gr pasta
1 courgette
1 bakje champignons
1 teentje look
1 bouillonblokje
citroenzeste
tijm
scheutje room
parmezaan

Bereiding
– snipper de look
– snij de champignons in dikke plakjes
– snij de courgette in stukjes
– doe de spaghetti in een pot (breek eventueel in twee, ik weet dat dat heiligschennis is, maar voor      één keertje doe ik het toch) samen met de look, champignons, courgette, tijm, bouillonblokje en      per persoon ¼ liter water
– laat koken tot de pasta gaar is
– voeg een minuutje ervoor de room en de citroenzeste toe
– kruid eventueel nog bij met peper en zout

Deze pasta vond ik heel lekker. Ondanks de room, was hij toch niet zwaar en de citroenzeste gaf er een zekere frisheid aan.

15 thoughts on “Onepotpasta met courgette en champignons

  1. Falderie schreef:

    ziet er lekker uit, min de kaas 😉

    Liked by 1 persoon

  2. dirk1heidi schreef:

    Ziet der echt lekker uit, dat ik hem ook zeker eens ga proberen.

    Liked by 1 persoon

  3. voila ik weet wat ik morgen ga klaarmaken!

    Liked by 1 persoon

  4. Echt spek voor mijn bek 🙂 !

    Liked by 1 persoon

  5. Flavie schreef:

    Het ziet er lekker uit!

    Liked by 1 persoon

  6. Hilde schreef:

    Ideaal voor als het snel moet gaan en toch voedzaam. Deze wil ik graag onthouden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

