Pasta bij Danieli il Divino

Een tijdje geleden gingen we eten bij Danieli il Divino, gesitueerd in het voormalige koetshuis van Kasteel Den Brandt. Vanop de weg valt het niet echt op, het ligt een beetje verscholen in het groen. Parkeren is gemakkelijk op de parking aan de overzijde van de weg. Aan de voorzijde ligt een gezellig terras, maar vermits het weer nog niet zo goed was zoals nu, hebben we binnen gegeten. Het is een grote zaak en de tafeltjes staan vrij dicht op elkaar. Toch geeft het geen benauwd gevoel, waarschijnlijk door de grote koepelvormige oranjerie waardoor er veel licht binnenvalt.

Je hebt een ruime keuze aan traditionele Italiaanse gerechten. Vooraf kregen we een potje olijven en een mandje brood. De olijven waren enorm groot! Bij het brood kregen we geen olijfolie maar boter, wat ik een beetje vreemd vond in een Italiaans restaurant. We kozen beiden voor pasta vongole, één van onze favoriete gerechten (maar dat hebben jullie ondertussen al wel door 😊). Ook de vongole waren groot en ze waren met velen, net als de look. Het was lekker maar na en tijdje werd het wat eentonig. Daarna bestelden we nog koffie, ik een cappuccino en aan de andere kant van de tafel een espresso. We kregen er een mooi gevulde étagère bij.

De rekening bedroeg 63 euro voor twee maal pasta vongole, 1 glas rosé, 1 liter water, een cappuccino en een espresso. Het was gezellig zitten en best lekker, maar spectaculair vond ik het niet. Toch wil ik in de zomer nog eens terugkeren om op het terras te zitten.

Beukenlaan 12, Antwerpen

9 thoughts on “Pasta bij Danieli il Divino

  1. Flavie schreef:

    Mmm pasta… ik eet dit zo graag!
    Hopelijk bevalt het je meer op het terras 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Schijn bedriegt misschien op foto, maar het ziet er toch zeer lekker uit!
    De prijs lijkt me in verhouding ook doenbaar.

    Liked by 1 persoon

  3. dirk1heidi schreef:

    Ziet der aller sinds heel lekker uit.

    Liked by 1 persoon

  4. Hilde schreef:

    Verbaast me idd niet, die keuze 😉 . Een lekkere pasta kan er altijd wel bij. Zo’n orangerie vind ik ook altijd een leuke omgeving in een horeca zaak. Om tegen te vallen vind ik het dan wel behoorlijk prijzig voor een pasta.

    Liked by 1 persoon

  5. kool-family schreef:

    Ziet er heel lekker uit, betaalbaar en leuk zitten? Misschien volgende keer een lekkere salade op het terras? 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

