Kennismaking met Rainpharma

rain2Vorige week zondag volgde ik een workshop bij Rainpharma in Antwerpen. Sofie van Kokoro liet ons kennismaken met het merk dat sinds 2010 op de markt is. Je kan echt spreken van “Made in Belgium”, want zowel de ontwikkeling als de productie gebeuren in ons land.

Rainpharma verkoopt naast verzorgingsproducten ook eiwitshakes en orthomoleculaire voedingssupplementen. Wat we eten en drinken is zeker zo belangrijker als wat we op onze huid smeren!

In het eerste deel van de workshop die handelde over onze binnenkant kregen we het advies volgende stoffen zeker niet te vergeten!

  • Voldoende eiwitten verspreid over de ganse dag
  • Vitaminen en mineralen zijn heel belangrijk, net als Q10 (dat niet werkt in crèmes)
  • Voldoende antioxidanten (vooral te vinden in rood zomerfruit) die de vrije radicalen (o.a. zon, roken, ongezond eten) aanvallen
  • Omega 3 is ontstekingsremmend en gaat een droge huid tegen
  • Voldoende vezels en daarbij ook voldoende drinken zodat afvalstoffen je lichaam makkelijk kunnen verlaten (minstens 1 liter zuiver water drinkt naast thee, soep, ….)

Tegenwoordig hebben veel mensen huidproblemen. Vaak worden die veroorzaakt door de vele chemische ingrediënten in de producten die de natuurlijke huidbalans verstoren. Soms  gebruiken we ook verkeerde producten of goede producten op een verkeerde manier. Bij Rainpharma gebruiken ze enkel plantaardige oliën, geen synthetische schuimmakers, geuren en kleuren.
We overliepen de stoffen die beter niet in verzorgingsproducten zitten.

– sulfaten -> geven schuim maar drogen de huid uit
– minerale olie en silliconen -> zorgen voor zachtheid door een film op de huid te leggen waardoor je    product niet in je huid kan dringen
– parabenen, phenoxyethanol -> bewaarmiddelen die hormoonverstoorders zijn
– polyethyleenglycol (PEG) -> emulgator die de kankerverwekkende stof dioxaan kan bevatten
– acrylaat en carbomer -> maakt crème vast
– parfum en alcohol -> droogt de huid uit

Tijdens het derde deel konden we dan de producten voor de gelaatsverzorging testen. Rainpharma werkt met een uniek zes-stappen-plan.

  1. Amazing oil cleanser of advanced precleanser
  2. Brightening face scrub (wekelijks)
  3. Comforting clay mask (wekelijks)
  4. Dedicated face wash
  5. Elementary toning mist
  6. Faithful face guard (4-in-1: dag-, nachtcrème, serum, oogverzorging in 1)

Rainpharma lanceert geen overdreven claims of reclameslogans.
Geen enkel ingrediënt kan immers rimpels laten verdwijnen.
rain1Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende huidtypes, een milde natuurlijke verzorging is voor iedereen geschikt.
De eerste maand dat je hun producten gebruikt, kan je huid wat verslechteren, “herstellen” noemen zij dat!

Voor deze workshop betaalde ik 25 euro.
Als geschenkje kregen we een plantaardige douchegel en een natuurlijke spons.
Ik heb trouwens ook nog hun Precleanser liggen die onlangs in mijn Deautybox zat.
Binnenkort vertel ik jullie wat ik ervan vind.

 

11 thoughts on “Kennismaking met Rainpharma

  1. janacools schreef:

    Ik hou van Rainpharma ! Hun scrub is echt een topper 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. hier kan ik niet over meespreken…

    Liked by 1 persoon

  3. Hilde schreef:

    Hier ook een gevoelige-huid-type. Daarom ook vind ik deze post zo interessant. Van SLS (sodium lauryle sulfate) en SLES (sodium laureth sulfate) wist ik dat ze helemaal niet goed zijn voor de huid (en nochtans in heel veel produkten aanwezig). Net zoals parabenen – inderdaad – te vermijden zijn. Rainpharma…een naam die ik dan ook graag wil onthouden. Heel erg bedankt, erg interessant dit Sandra.

    Liked by 1 persoon

  4. dirk1heidi schreef:

    Leuk om via u artikel te leren kennen.

    Liked by 1 persoon

  5. Flavie schreef:

    Via de deautybox heb ik een aantal producten leren kennen van Rainpharma, en stuk voor stuk goede producten.

    Liked by 1 persoon

  6. Julie Quadflieg schreef:

    Ik ken eigenlijk enkel hun After Oils maar het idee achter het merk vind ik zeker de moeite waard! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

