Dim Sum bij Mercado

MERCADO5Op 15 oktober 2016 opende in Antwerpen de eerste overdekte foodmarket van ons land – Mercado – naar het voorbeeld van Barcelona, Londen en nog andere steden. Ze bevindt zich in het oude postgebouw op de Groenplaats, een centrale locatie vlakbij het modecentrum en de oude binnenstad.

Toen het net open was, ben ik er al eens geweest, maar het was toen zo druk, dat ik niet ben gebleven. Nu liepen we er binnen op een zondagmiddag tegen een uur of twee, na ons bezoek aan het MOMU (zie latere blog). Het was er rustig, ruim en gezellig. Je vindt er streetfood uit de ganse wereld en kan er zowel terecht voor wat lekkere hapjes, gerechten als dessertjes. Eén kraampje was leeg, dat van de BBQ-boys vroegen wij ons af???

Na een rondje langs alle foodstands besloten we dim sum te eten. Dat zijn gestoomde of gefrituurde kleine hapjes uit de zuidelijke Chinese keuken. We opteerden bij Sum Sum voor een assortimentje met 12 stuks voor 18 euro. Nadat we besteld hadden, kregen we een bonnetje en mochten het mandje 10 minuten later gaan afhalen. Drankjes moest je aan de bar halen. Buiten staan er lange tafels waar je kan plaatsnemen, maar omdat het zo warm was, besloten we binnen te zitten en van het mooie interieur te genieten! Het is een erg leuk concept want als de ene Marokkaans wil eten en de andere gevulde aardappeltjes is dat perfect mogelijk! Het was de eerste keer dat ik dim sum at en ik vond het eigenlijk wel lekker. Hier waren de dim sum zoals je ziet gestoomd. Met stokjes eten lukte trouwens aardig 😊.

Spijtig genoeg was er geen plaats meer voor een bubble waffle, maar daar keer ik binnenkort beslist voor terug, want wat steken die mijn ogen uit!!!!

9 thoughts on “Dim Sum bij Mercado

  1. aishamatanda schreef:

    Ziet er god uit! Ga ik zeker eens proberen 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. aishamatanda schreef:

    *goed dus :p

    Liked by 1 persoon

  3. Hier smul ik (letterlijk en figuurlijk) van. In Brugge hebben we zoiets niet, helaas.

    Liked by 1 persoon

  4. Ja in Gent is er ook eentje ,maar ik denk dat het kleiner is dan in Antwerpen. Zelf kan ik nog niet oordelen omdat ik er ’s namiddags rondliep en behalve de bars waren alle eettentjes gesloten. Een héél mooi en origineel interieur.

    Liked by 1 persoon

  5. […] de lezing gingen we nog een hapje eten bij Mercado op de […]

    Like

  6. […] jongste dochter een nieuw adresje op ‘t Zuid (Antwerpen): Sum Sum. We kenden het reeds van bij Mercado op de Groenplaats, maar sinds vorige week openden ze hun nieuwe zaak in de Leopold De Waelstraat, […]

    Like

Geef een reactie

