Nieuwe generatie: Hydra Genius Aloe Water!

ore6

Een aantal jaren geleden kwamen de BB-crèmes vanuit Azië onze markten veroveren.
Ondertussen ligt er opnieuw een veelbelovend product in de winkels dat gebaseerd is op Oosterse trends in de huidverzorging. Ik vertel er jullie graag wat meer over.

Japanners  zijn zich heel bewust van de helende kracht van water. Het is een bron van leven en een symbool van zuiverheid. Watertherapie is heel trendy in Japan en de Japanse traditionele geneeskunde is er een groot voorstander van. Stilaan verspreidt dit fenomeen zich naar de rest van de wereld. Japan heeft immers de op één na hoogste levensverwachting! Ook hydratatie van de huid is als het ware een obsessie voor hen. Een gehydrateerde huid blijft er langer jong uitzien!

Naar Aziatisch voorbeeld, bracht ook L’Oréal  een dagverzorging in de vorm van een hydraterend water,  “Hydra Genius Aloe Water”, op de markt en ik mocht het testen!

ore4Wat beloven ze?
– hydraterende boost
– frisse lichte textuur
– niet vettig of plakkerig

Toen ik het doosje opende, trof ik een turquoise glazen pompflacon aan. Een prachtige verpakking voor een product van die prijs! Het flesje bevat 70 ml en kost bij Kruidvat 10.99 euro.
Het product heeft een frisse en lichte textuur, voelt heel aangenaam aan en heeft bovendien een heerlijke geur. Het is een gel die vloeibaarder wordt in contact met je huid. Ik had verwacht dat het zou aanvoelen als een micellair water, maar dat is niet het geval; het blijft iets gelachtigs hebben. Toch laat het geen vettig of plakkerig laagje achter en daardoor kan je meteen je make-up aanbrengen. Het pompsysteem zorgt voor een zuinig gebruik omdat het exact de benodigde dosis geeft.
Je huid wordt door het sap van de aloë vera en het hyaluronzuur langdurig gehydrateerd. Sap van aloë vera is rijk aan mineralen en houdt de waterreserves van de huid in stand. Hyaluronzuur heeft een enorm vochtvasthoudend vermogen en kan 1000 keer zijn gewicht in water vasthouden.

Een minpuntje vind ik dat je na gebruik van dit product steeds een zonnecrème moet aanbrengen vermits het geen SPF bevat.
Het is een heel aangenaam product voor in de zomer. Toen het zo ontzettend warm was, voelde het heerlijk fris aan bij het aanbrengen (iets wat ik met de meeste dagcrèmes niet zo ervaar). Toch weet ik niet of het zal volstaat voor mijn huid in de winter, die in die periode nét iets meer nodig heeft.

Positief:
– comfortabel en fris gevoel
– voelt na aanbrengen niet vettig of plakkerig
– prijs

Negatief:
– bevat geen SPF

Hier kan je onderaan een kortingsbon van 3 euro downloaden die je kan inwisselen bij Di.

8 thoughts on “Nieuwe generatie: Hydra Genius Aloe Water!

  1. kaybe610 schreef:

    Ziet er weer mooi uit! Is het dan de bedoeling dat je dit als dagverzorging gebruikt of eerder als serum? Groetjes!

    Liked by 1 persoon

  2. Flavie schreef:

    Een mooi flesje en het product spreekt mij wel aan.

    Liked by 1 persoon

  3. Het lijkt me het proberen waard!

    Liked by 1 persoon

  4. Hilde schreef:

    Oh dit spreekt me ook wel aan. Heb net een dagcrème gekocht, overweeg dit graag voor een volgende keer 😉 .

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

