Heerlijke steak tartaar bij A-Mano!

amano4

Vrijdag gingen we lunchen bij A Mano in Rumst, een restaurant dichtbij huis waar we graag komen. Voor wie Rumst een beetje kent, maar bij wie de naam A-Mano niet meteen een belletje doet rinkelen, de zaak is gevestigd waar vroeger het exclusieve restaurant De Potaerde was.
A-Mano is een zeer kwaliteitsvolle zaak met toegankelijke prijzen. Je kan er terecht voor zowel een snelle hap als een uitgebreide maaltijd. Dagelijks is er ook een lunchmenu dat bestaat uit soep, een hoofdgerecht en een koffie voor 17 euro, maar ik kies liever zelf wat ik eet. De bediening is doorgaans heel vriendelijk en ook de verhouding prijs/kwaliteit is zeer goed!  Zowel binnen als buiten is het gezellig zitten.

 

Ik eet er bij voorkeur steak tartaar (23 euro). Afgelopen zaterdag ging ik zoals gewoonlijk voor de reeds bereide variant die geserveerd wordt met ajuintjes, augurkjes, kappertjes en mayonaise on the side. Het slaatje dat de tartaar vergezelde, bestond uit rucola, kerstomaatjes, fijngesneden blokjes wortel, komkommer en paprika. Het was erg leuk gepresenteerd: in een glaasje met de vinaigrette in een pipetje.

Steak tartaar is één van mijn lievelingsgerechten, maar het is een gerecht dat ik niet overal zal eten; het moet van goede kwaliteit zijn en heel vers. Bij A-Mano bestel ik het met veel plezier en het is er altijd super lekker!

 

 

10 thoughts on “Heerlijke steak tartaar bij A-Mano!

  1. Na dit logje mogen ze je wel eens gratis bedienen 🙂 !

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck schreef:

    Thx voor de tip, nieuwe stekjes zijn altijd tof om te ontdekken!

    Liked by 1 persoon

  3. Alexander schreef:

    Beste,
    Als zoon van de eigenaars en als teamlid van A-Mano kan ik U zeker niet hardgenoeg bedanken voor zo’n mooie reactie / artikel. Uiteraard proberen we de reacties die we binnenkrijgen allemaal te bekijken, maar deze springt er toch echt meters bovenuit!
    Verder maken we altijd graag een beetje extra tijd voor mensen die onze zaak en keuken weten te appreciëren.
    Nogmaals bedankt en we hopen U snel weer te zien.

    Liked by 1 persoon

  4. Hilde schreef:

    De potaerde doet bij mij wel een belletje rinkelen. Is (was) dat geen gerenommeerde zaak waar ook feesten konden gegeven worden? En mmm steak tartaar. Dit is zoiets dat ik ook makkelijk neem als ik uit eten ga. Lees: iets wat ik thuis niet zo snel zelf klaarmaak. Een goede steak tartaar kan echt heerlijk smaken hé; ik onthoud dit dan ook graag als tip.

    Liked by 1 persoon

    • sandravda schreef:

      Inderdaad, in De Potaerde werden vroeger ook vaak feesten gegeven! Raar hé, een tartaar is uiteindelijk niet zo moeilijk om te maken en ook ik doe dat nooit. Het is wel iets dat ik in de zomer heel graag eet, bij voorkeur in A-Mano en bij Brasserie Rubens in Knokke.

      Like

      • Hilde schreef:

        Toch blijkt het een ambacht op zich, vooral de manier van versnijden om de lekkerste tartaar te verkrijgen. Ga ik zeker eens uitproberen. Ik vertel het rond, nogmaals bedankt voor deze goede tip Sandra.

        Liked by 1 persoon

  5. Ik krijg er zowaar goesting in. Alleen is het wat ver voor mij om even daar te gaan eten! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

