Je keuken makkelijk schoon met ZO SCHOON

Op Instagram had ik een pakketje van ZO gewonnen: ZO Keuken Schoon (een sprayer, een navulzak, een microvezeldoekje en een foamer), ZO Handen Schoon en de duo houder.

ZO Schoon is een Nederlands merk dat een nieuw schoonmaaksysteem heeft ontwikkeld waarmee het poetsen makkelijker, hygiënischer, voordeliger en duurzamer wordt. De producten zijn mooi vormgegeven en misstaan zeker niet in je interieur. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat er houders worden aangeboden waarin je de producten kan plaatsen.

Voor elke ruimte/klus in huis is er een apart product met een eigen kleur; zo heb je ZO Keuken Schoon (groen) dat krachtig ontvet, ZO Sanitair Schoon (roze) een ontkalker voor badkamer en toilet, ZO Glas Schoon (lila) voor streeploze ramen en ZO Alles Schoon (geel) dat geschikt is voor alle oppervlakken. 

Duurzaamheid staat hoog in het vaandel van ZO. Enerzijds kunnen de flacons keer op keer opnieuw gevuld worden en anderzijds is er het minimale transport (de producten bevatten immers geen water).
De grondstoffen komen uit de natuur waardoor ze makkelijk afbreekbaar zijn. Ze zijn bijgevolg veilig en er staan dus geen gevarensymbolen op de producten. Daarnaast worden de producten ook niet getest op dieren.

Mix it. Spray it. Wipe it.

Dit is in één zin samengevat hoe de producten werken. De flacon wordt leeg geleverd. Je dient hem met de reiniger te vullen tot aan het streepje (50 ml) waarna je verder aanvult met water. Hij is nu klaar voor gebruik: je hoeft enkel te sprayen en met het bijgeleverde microvezeldoekje in dezelfde kleur af te vegen. Het heeft ook een aangename en subtiele geur. Met 1 zak kan je 10 keer je sprayer vullen.

Ik had de gewoonte om met een emmer water en reinigingsmiddel te poetsen. Poetsen met ZO was voor mij echt wel een hele aanpassing en het heeft even geduurd vooraleer ik het mij eigen had gemaakt, maar nu vind ik het heel praktisch. Enkel voor de vloer gebruik ik nog mijn emmer met water. ZO adviseert om ook de vloer te sprayen, maar dat vind ik niet handig. Ze zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van een speciale vloerwisser met ingebouwde sprayer. Ik denk dat voor mij de keuken het moeilijkste was om te starten om je manier van poetsen te veranderen. Ramen zie ik me makkelijker zonder emmer water poetsen door enkel te sprayen, net als de  badkamer.

ZO Handen Schoon

Deze mousse om je handen te wassen bestaat ook uit 100% natuurlijke producten en heeft een heel aangename groene theegeur die je nog een tijdje blijft ruiken. Er is ook een variant met kokos. Het schuim voelt heel fijn voor je handen die het in de winter en met het vele ontsmetten in dit Covid-tijdperk toch al zo hard te verduren hebben. Ook voor mijn kleinzoontje van 18 maanden is het een handige en veilige manier om zijn handjes te wassen.

Je moet je deze manier van poetsen echt eigen maken. Ik heb ondervonden dat het op de ZO Schoon manier veel makkelijker en ook echt wel proper is. Het duurde gewoon een beetje langer eer mijn hoofd hierin mee was 😊

30 thoughts on “Je keuken makkelijk schoon met ZO SCHOON

  1. Ilona Wielinga schreef:

    Wat leuk om te lezen en snap best dat een andere schoonmaakroutine even wennen is. Als het maar werkt denk ik dan.

    Like

  2. wannderful schreef:

    Ik zou toch ook moeten wennen. Het water staat hier ook altijd klaar ☺️

    Geliked door 1 persoon

  3. Evendelen.be schreef:

    Net zoals ik een zwak heb voor cosmetica producten heb ik ook een zwak voor onderhoudsproducten, en al zekers als ze in een mooie verpakking zitten en aangenaam ruiken. Ik vind dat dit gamma heel mooi oogt. Onderhoudsproducten die ook gezien mogen worden!

    Geliked door 1 persoon

  4. Duurzaam is altijd belangrijk, ik vind de verpakking er blits uitzien.

    Geliked door 1 persoon

  5. Tessa schreef:

    Mooie vormgegeven producten zijn dit. Duurzaamheid is erg belangrijk

    Geliked door 1 persoon

  6. Wanda schreef:

    Ik heb het nog niet geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het wel even omschakelen is. Ik vind het wel een hele mooie verpakking trouwens.

    Geliked door 1 persoon

  7. Nicole Orriëns schreef:

    Ik vind het zeker de moeite waard om producten te gebruiken die milieuvriendelijk zijn inderdaad. Deze klinken erg goed!

    Like

  8. Simone schreef:

    Super fijn dat het duurzaam is. Daarnaast vind ik de verpakkingen zo gaaf!

    Geliked door 1 persoon

  9. Dat ziet er leuk uit! Ook fijn dat het duurzaam is

    Geliked door 1 persoon

  10. Lijk me een goed producten te zijn.

    Geliked door 1 persoon

  11. oei en ik die graag met een emmertje water omspring om te poetsen. Maar in de keuken lijkt het me erg handig omdat het ook zo mooi gepresenteerd is en je het niet eens moet wegstoppen. Dicht bij de hand dus en ook nog efficiënt!

    Geliked door 1 persoon

  12. Rory schreef:

    Wat handig! En ineens bedenk ik mij dat ik van een ander merk ook zoiets dergelijks nog heb liggen. Inderdaad poeder en aanvullen met water. En geleverd in losse sachets (van papier) dus duurzaam en handig.

    Geliked door 1 persoon

  13. Gea Scholtens - van der Werf schreef:

    Fijn die duurzame producten! Ik gebruik ze het liefst, kende zelf dit merk nog niet.

    Geliked door 1 persoon

  14. Rachel schreef:

    het ziet er leuk uit!! ik poets elke dag omdat ik het ook gewoon leuk vind fijn fris vind

    Geliked door 1 persoon

  15. www.jouvence.nl schreef:

    Ik kende dit merk nog niet, maar vind de verpakkingen er erg leuk uit zien!

    Geliked door 1 persoon

  16. Linda schrijft ' t op schreef:

    Wat fijn weer een duurzaam product erbij, wat een goede tip!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie