Parfumworkshop bij Planet Parfum

Vorige week vrijdag had ik mijn vriendin Diana en mezelf ingeschreven voor een parfumworkshop bij Planet Parfum op de Meir in Antwerpen. We werden ontvangen met een kopje koffie en een koekje.
Sofie Albrecht, auteur van het boek “Parfumwijzer”,  gaf de twee uur durende workshop.

Eerst kregen we een korte inleiding over de wereld van parfum. Sofie overliep de verschillende geurfamilies. Maar vermits het een workshop was, moesten we ook zelf aan de slag.
We kregen acht basisingrediënten onder de neus en de vraag was wat we roken, welke beeld de geur opriep en met welke kleur we dat associeerden. Het was geweldig! Vervolgens kregen we een aantal bekende parfums voorgeschoteld waarin we dat basisingrediënt herkenden.
Zo hadden we bijvoorbeeld het basisingrediënt bergamot. Het deed mij denken aan Earl Grey thee. Het is een natuurlijk ingrediënt wat we onmiddellijk ruiken als we het parfum spuiten (topnoot). Bergamot herkenden we in Eau Sauvage van Dior.
Later vertelde Sofie ons nog bij een glaasje cava hoe een parfum gecreëerd wordt voor een specifiek doelpubliek. Ook vernamen we het verhaal achter een aantal parfums.

Naast het gesigneerde boek mochten we ook nog een goodiebag mee naar huis nemen met staaltjes en een paraplu van Calvin Klein. Het was een ontzettend leuke namiddag waar we heel wat bijleerden!

9 thoughts on “Parfumworkshop bij Planet Parfum

  1. Samaja schreef:

    Ooh, dat zou echt iets voor mijn (speur)neus zijn!

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck schreef:

    Koffie, koekje, cava…mag ik volgende keer mee? 😀😀

    Liked by 1 persoon

  3. Lize schreef:

    Dat lijkt mij een interessante workshop!

    Liked by 1 persoon

  4. Hilde schreef:

    Altijd wel iets mee te leren met zo’n workshop hoewel ik parfumerieën liever vermijd (ik krijg er altijd hoofdpijn van door al die verschillende geuren bij elkaar). Ik hou vooral van frisse en bloemige geuren.

    Liked by 1 persoon

  5. dirk1heidi schreef:

    Wat super leuk is dat

    Like

Geef een reactie

