Mijn theeabonnement

IMG_20160427_094911

Jullie weten ondertussen al dat ik geabonneerd ben op Deautybox, maar sinds kort heb ik ook een theeabonnement!

Jessica Van Humbeeck van “Thee met een Verhaal” lanceerde dit leuke initiatief! Iedere maand ontvang ik nu een pakketje met een 5-tal verschillende theesoorten. Het is handig dat het pakketje gewoon door de postbode in de brievenbus kan gestoken worden. Als je niet thuis bent, hoef je het dus niet in het postkantoor te gaan ophalen. Ik heb voor een jaarabonnement gekozen, maar je kan opteren voor 1, 3, 6 of 12 maanden. Omdat ik niet zo avontuurlijk ben op gebied van thee, en gemakkelijk naar gewone English breakfast thee of earl grey grijp, vind ik dit een zeer leuk idee. Op deze manier kan ik iedere maand een aantal soorten proeven die ik niet spontaan zelf zou kopen.

Elke keer bevat het doosje ook een blad met informatie over de verschillende theevarianten die in het pakketje zitten. De zaak noemt immers “Thee met een Verhaal”! Over iedere theesoort staat er naast een korte leuke beschrijving ook welke ingrediënten erin zitten en hoe je de thee moet zetten. Iedere melange is immers nóg lekkerder als je de temperatuur van het water respecteert en ook de tijd dat de thee moet trekken. Ik was verbaasd om te lezen dat je sommige theesoorten verschillende keren kan opgieten. Goede pure kwaliteitsthee (behalve zwarte thee) kan je dus enkele keren opnieuw gebruiken. Dit dient echter wel binnen de 24 uur te gebeuren. Met theebuiltjes kan dat niet omdat de smaak en de werkzame stoffen na één keer opgieten zijn uitgewerkt.

Naast thee verkoopt Thee met een Verhaal ook een aantal koffies, streekproducten en accessoires. Daarnaast organiseert Jessica workshops rond thee.

 

 

9 thoughts on “Mijn theeabonnement

  1. dirk1heidi schreef:

    Wat leuk is dat.
    Jammer dat ik niet echt voor thee ben 🙂

    Geliked door 1 persoon

  2. absolutelyeve schreef:

    Een thee-abonnement, nog nooit van gehoord, maar zeker een leuk idee!

    Like

  3. Nikita schreef:

    Ik heb nog nooit gehoord van een theeabonnement, maar ziet er echt lekker uit! Ook handig dat je niet thuis hoeft te zijn voor een lekker theepakketje.

    Geliked door 1 persoon

  4. Hilde schreef:

    Over een thee abonnement had ik al gehoord/erover gelezen. Ik lust heel graag thee. Positief vind ik, dat je er niet voor naar het postkantoor hoeft te lopen en de keuze hebt ivm het soort abo. Nieuw voor mij is, dat je sommige theesoorten verschillende keren kan opgieten. Weer wat bijgeleerd. Interessant, Sandra, dank je.

    Like

  5. Flavie schreef:

    Lijkt mij wel leuk om nieuwe theeën te leren kennen, maar momenteel hebben we nog zoveel thee in huis.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie