Stylingadvies – nieuwe stijl

Iets langer dan tien jaar geleden heb ik bij Syntra in Mechelen een tweejarige opleiding tot kleur- en stijlconsulente gevolgd. Dit leidde er geheel onverwacht toe dat ik het stylingvak inrolde. Ook nu nog volg ik op heel regelmatig basis bijscholingen om up-to-date te blijven en om zo mijn klanten optimaal te kunnen adviseren.

img_20161113_183334Je kan bij mij terecht voor kleur- en stijladvies, stylingadvies, shopbegeleiding en garderobeplanning.

Aanvankelijk werkte ik bij een kleuranalyse uitsluitend met seizoenstypes. Ik vond wel altijd dat de mensen zich niet té strikt aan alle regeltjes moesten houden. Toch kunnen bepaalde dingen nu éénmaal niet én is het interessant te weten wat wel en wat niet voor jou geschikt is. Het allerbelangrijkste vind ik echter dat mensen zich goed voelen in hun kledij. Je moet niets dragen waarin je je niet lekker voelt, want dat uit zich in jouw mimiek, jouw houding,…

Het is ook ontzettend belangrijk om rekening te houden met de persoonlijkheid van de klant. Karakter en uiterlijk gaan immers hand in hand. Een visie die ik deel met Karin en Nanno van Stylisten Te Huur, waarmee ik ongeveer twee jaar geleden in contact kwam.stylingdriehoek-vierkant-klein Ondertussen bied ik ook stylingadvies aan gebaseerd op hun Stylingdriehoek en Body Balans Punten-systeem.
Kleur is een onderdeel van dit stylingadvies. Er wordt echter niet gewerkt met seizoenstypes, maar met kleurkenmerken.
Bij dit advies worden – naast die kleurdominanties – ook de belangrijkste punten van het figuur in kaart gebracht. Hiermee dient men rekening te houden tijdens het shoppen.
Het meest typerende aspect van dit advies is echter dat er steeds vertrokken wordt vanuit de persoonlijkheid van de klant, die onlosmakelijk verbonden is met het uiterlijk. De invloed van de persoonlijkheid op de styling maakt dat iedereen een uniek persoon is. Het hele plaatje moet kloppen!

Behalve met kledij, accessoires, kapsel en make-up kunnen we de persoonlijkheid van de klant nog extra in de verf zetten met parfum. Al deze items passeren dan ook de revue tijdens een stylingadvies bij mij. Samen zetten we de puntjes op de “i” om zo tot een mooi en passend totaalplaatje te komen, waarbij de persoonlijkheid steeds centraal staat!

8 thoughts on “Stylingadvies – nieuwe stijl

  1. Lijkt me een heel boeiende materie.

    Liked by 1 persoon

  2. isabelleuselli schreef:

    Interessant te lezen dat stylingadvies tegenwoordig minder steunt op de verdeling in seizoenstypes. Ik vond dat soms toch wat te beperkt. Fijn dat de persoon meer in zijn/haar totaliteit bekeken wordt!

    Liked by 1 persoon

  3. Hilde schreef:

    Ik vind het uitgangspunt heel positief: dat er in de eerste plaats gekeken wordt naar wie men is als persoon en daarop verder werkt. Interessant om weten, Sandra.

    Liked by 1 persoon

  4. […] dus de persoonlijkheid van de klant als basis nemen. Eerder schreef ik er al een stukje over dat je hier […]

    Like

Geef een reactie

