Waar het weekend mij naartoe bracht…

Dit weekend was het schitterend weer en bovendien had ik een paar leuke dingen gepland!

Zaterdag was er de afspraak met Hilde in Leuven. Toen ik een aantal jaren geleden bij Syntra moest jureren, heb ik snel aan de rand van de stad iets gegeten, maar verder was ik er nog nooit geweest. Hilde heeft over onze uitstap al een leuk blogje geschreven dat je hier kan lezen. Ik vond Leuven een heel gezellige stad met opvallend veel mooie plekjes en gebouwen. Je kan er uiteraard ook winkelen, maar als je enkel gaat om te shoppen, zou ik eerder voor Antwerpen of Gent opteren. Als je kiest voor gezelligheid en terrasjes, dan is Leuven echt een voltreffer.

Zondag stond een bezoekje aan Aarschot op het programma. Ik had voor mijn dochter Caroline en mezelf een plaatsje gereserveerd voor een theeproeverij die om 13 uur startte. We besloten eerst nog snel iets te gaan eten. Omdat we Aarschot niet kenden, had ik even op internet gekeken en zo belandden we bij Brasserie 89, wat ons ontzettend goed bevallen is. Je kon er heel gemakkelijk parkeren en ze hadden een prachtig terras. Omdat het nog zo vroeg was, hebben we enkel een croque gegeten, maar die was alvast lekker. Dit is voor ons zeker een adresje om te onthouden!

Het was niet de eerste keer dat we naar Thee met een Verhaal  gingen, een tijdje geleden maakten we er kennis met Matcha. Nu ontdekten we er zes verschillende soorten thees en infusies en zouden ook het perfecte kopje thee moeten kunnen zetten. Het water is erg belangrijk: Spa Reine en Montille zijn ideaal. Voor iedere theesoort is ook een specifieke temperatuur en infusietijd nodig. Gelukkig staat dat steeds op de verpakking vermeld. Jessica vertelde ons ook hoe we heel gemakkelijk icetea kunnen maken. Ondertussen weet ik ook al dat je thee verschillende keren kunt opgieten (wel binnen de 24 uur!). Caroline en ik vonden de groene thee “From Paris with Love” erg lekker (voorsmaakje op ons uitstapje naar Roland Garros eind mei). Hij bevatte Sencha, Pai Mu Tan, White Monkey, frambozen en kaasjeskruid. We kregen ook nog een theepakketje mee naar huis en uiteraard kochten we een zakje thee evenals een kloppertje om onze Matcha schuimig te kloppen.

Grappig, ik bracht het ganse weekend door in de buurt van Leuven, een plaats waar ik eigenlijk nooit kom… Het was voor mij een heel geslaagd weekend, ik ontdekte veel nieuwe dingen en dat vind ik altijd heel fijn!

8 thoughts on “Waar het weekend mij naartoe bracht…

  1. Leuven is een streek waar we bijna nooit komen. Jammer, eigenlijk, want de stad van Tobback mag er best wezen. Een idee voor komende zomer!

    Liked by 1 persoon

  2. Hilde schreef:

    Die thee met een verhaal spreekt me zeker en vast ook aan Sandra 🙂 . Leuk om weten. En Leuven…what more can I say 😉 ? Was idd een zalige dag daar. Dank je voor die fijne uitstap.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik ben nog maar één keer in Leuven geweest met een groep en een gids. De tijd vloog om en ik dacht , hier kom ik nog eens terug. Maar het is er nog niet van gekomen.
    Ik ben een theedrinker en zo’n proeverij zou ik wel leuk vinden.

    Liked by 2 people

  4. dirk1heidi schreef:

    Wat een leuke uitstapjes meid.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

